Bi-xenon in Citigo

cali05

Forumguru
Zojuist een bi-xenonsetje 4300k besteld bij kingco. voor de Citigo van mevr. Cali05:D . Na inbouw beoordeel ik of het ook wat is voor de Octavia, eerst maar eens uitproberen in de Citigo. De Citigo heeft H4- lampen vandaar Bi-Xenon. Iemand ervaring ermee in de Citigo?

Noord26

Forumguru
Xenon icm reflectoren ben ik nog geen goede van tegen gekomen helaas. Wellicht projectors in de lampen monteren?

MarcW

Senior Member
Ben benieuwd naar je ervaring. Beetje meer lichtopbrengst zou niet gek zijn met de citigo.

ernst

Nieuw lid
Voordat ik een Citigo had ...reed ik in een octavia bouwjaar 2001. Daarin had ik 2 jaar geleden een Bi-xenon setje van Kingco 6000K ingebouwd. Laten afstellen bij de dealer en lichtopbrengst perfect zonder tegenliggers te verblinden. Binnen een maand nadat ik de Citigo had, heb ik de bi-xenon set overgezet in de Citigo. Echter sávonds rijdende zag ik al gauw dat de lichtstralen ook erg verstrooid werden. Ik had de indruk dat als ik in de verte keek, ik de enige was met licht aan. Teveel strooilicht!. Heb de bi-xenon set er weer uit gehaald . Mochten er in de toekomst voorlampen met lenzen worden gemaakt dan komt er xenon in ...nu niet. Dat is mijn ervaring.

cvegreen

Forumguru
inderdaad een stevige prijs, maar dan heb je wel een lens ook erbij bij je xenon en een goeie set xenon is ook niet verkrijgbaar voor een paar tientjes toch?

Noord26

Forumguru
Ik weet dat er mensen zijn die lenzen in bouwen in normale koplampen voor een schappelijk bedrag. Zo is het ook mogelijk voor een Alto (vergelijkbaar met een Citigo). Lenzen zijn de beste verkrijgbaar van Morimoto en voor een setje incl inbouw zou het €175,- moeten kosten. Dan heb je natuurlijk geen automatische hoogte regeling en wis-was installatie.

Als je Xenon wilt, doe het dan meteen goed. Minimaal met lenzen of origineel af-fabriek met alle toeters en bellen.

cali05

Forumguru
Mevrouw Cali05 vond dat er weinig licht zat op haar Citigo. Ik heb er bi-xenon ingezet van Kingco. Geen klachten meer van mevrouw Cali05 en ook geen klachten van medeweggebruikers. Wel tamelijk wat strooilicht.

RaceVrs

Banned
Haha.. Geweldige reactie! Heb oprecht hierom moeten lachen waarbij mijn vrouw me nogal vreemd aankeek. Gelukkig slapen de kinderen al.

Ik lees net dit topic door. Zowel voor als achter zou ik op mijn citigo elegance wel wat meer licht willen hebben.
Heeft er iemand een goede en betaalbare suggestie?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Bovenaan Onderaan