Big brake kit achteraan

fastgeert

Actief lid
hallo,
Ik heb op men Octavia VRS 2012 vooraan een ombouw gedaan naar Audi TT-RS remmen, remt echt super nu, enigste probleem is dat bij vrij abrupt remmen de achterste remmen al eens willen blokkeren omdat het verschil tussen voor en achter nu te groot is, ik zou dus achteraan ook een upgrade willen doen maar ben beetje op,zoek naar wat er past hiervoor. Dus alle tips zijn hiervoor welkom.

Mvg
Geert
 

fastgeert

Actief lid
Inderdaad zoals Peter zegt, ik weet dat het komt door het plotse duikeffect, wanneer ik bv weet dat ik eens diep in de remmen ga gaan heb ik daar minder last van omdat je dan de remkracht opbouwt en niet het plotse duikeffect krijgt.
Maar ik vermoed en heb al horen zeggen dat achteraan dan ook grotere remmen monteren dat probleem kan tegenwerken omdat je dan als het ware de achterkant naar beneden trekt. Corrigeer me AUB als dit niet zo is.
Maar zou hier toch graag iets aan doen voor in geval van noodstop toch geen al te gevaarlijke situaties te creeeren
 

Noord26

Forumguru
Wordt de remkrachtverdeling niet elektronisch geregeld bij een S2 via de ABS sensoren? Elke moderne auto heeft een gescheiden remsysteem. Dus LV en RA zijn gescheiden van RV en LA.

Is het telkens hetzelfde wiel wat gaat slippen achter? Want als het ABS wel in wil grijpen, zou het tegen gehouden kunnen worden door een belletje wat aanwezig is in het systeem.

De aanname is wanneer er lucht in systeem LV/RA zit, dat je voorrem prima werkt, maar dat RA nu last heeft van een luchtbelletje?
 
R20 achterremmen, werkt mooi, en zullen minder snel blokkeren, omdat je met grotere remmen het gebied tussen vol remmen en blokkeren nog iets verder oprekken, geeft iets stabieler gevoel, ook kun je met vagcom de instellingen aanpassen aan de remmen.
 

Jee13

Forumguru
Ik heb voor en achter mk5 r32 remmen

Past gewoon, aan achterzijde alleen stofplaat iets verbuigen zodat remschijf vrijloopt
Klauw past en remanker past op de orginele boutgaten, hoeft niets verder aangepast te worden

Maten van remschijf achter is dan 310x22
 

Antera

Donateur
Inderdaad zoals Peter zegt, ik weet dat het komt door het plotse duikeffect, wanneer ik bv weet dat ik eens diep in de remmen ga gaan heb ik daar minder last van omdat je dan de remkracht opbouwt en niet het plotse duikeffect krijgt.
Maar ik vermoed en heb al horen zeggen dat achteraan dan ook grotere remmen monteren dat probleem kan tegenwerken omdat je dan als het ware de achterkant naar beneden trekt. Corrigeer me AUB als dit niet zo is.
Maar zou hier toch graag iets aan doen voor in geval van noodstop toch geen al te gevaarlijke situaties te creeeren


Jouw verhaal klopt helemaal. Door achter ook betere remmen te plaatsen houd je de kont aan de grond. Hij word veel minder snel lichter. Ik heb het zelf ervaren door voor de BBK (Ging van 312 voor naar 330 met 4 zuiger klauwen) te monteren en de achterkant kwam elke keer bijna om het hoekje kijken. Ook met de verlaging. Na plaatsen van upgrade remmen ( adapters en schijven van 310 aan de achterzijde is de auto veel stabieler en zal bij nood situaties niet meer zomaar zijn kont om gooien.
 

fastgeert

Actief lid
Antera, das wat ik wou horen se. Bedankt om je ervaring te delen en men theorie te bevestigen. Ben aant uitzoeken wat nu zou passen. Ik werk bij een Audi dealer dus even Elsa aant uitpluizen. Blijkbaar zouden de achterste remmen van Golf 6R en Audi S3 8P hetzelfde zijn. We gaan deze volgende week eens vergelijken en zien of dit gaat passen dan.
Normaal kan aan de ABS module niets veranderd worden van codering ivm drukverdelingen.
Lucht zit er zeker niet in, heb bij monteren van voorste BBK alles grondig ontlucht.
 

Antera

Donateur
Idd kan je niks aanpassen kwa remvermogen met VCDS. Dat is een vast gegeven door de pomp en zijn klepjes. DE 6R remmen passen idd net als de 8P is hetzelfde onderstel. Je moet wel naar grotere schijven gaan want alleen andere remklauwen zal niet veel meer winst brengen
 

fastgeert

Actief lid
Die hogere bandenspanning zou mss invloed kunnen hebben met een normale band, maar in mijn geval met een 19" gaat dat meer nadelige gevolgen hebben vrees ik.
Ik ga nu op zoek gaan se naar een passende set en hou jullie zeker op de hoogte wat de resultaten zijn.
 

Antera

Donateur
Zou je banden niet harder gaan oppompen dan nodig dit zal het rijgedrag anders negatief kunnen gaan beinvloeden. Remmen upgrade lijkt me de beste oplossing. Weet niet hoe ze daar in Belgie met de keuring tegenover staan?
 
Voor degene, die wat wil proberen.
 

Bijlagen

  • remmenaanpaasen.jpg
    remmenaanpaasen.jpg
    66,6 KB · Weergaven: 29
  • remmenaanpaasen2.jpg
    remmenaanpaasen2.jpg
    85,3 KB · Weergaven: 29
  • remmenaanpaasen3.jpg
    remmenaanpaasen3.jpg
    56,8 KB · Weergaven: 30

Antera

Donateur
XDS is voor je voorwielen en staat los van de achterwielen ook zal de kracht op de remmen achter niet dusdanig anders worden dat deze de achterzijde op de grond houd. Dit XDS verhaal is voor de voorwielen en alleen voor modellen met een electronisch sperdiff en dat hebben ze zeker niet allemaal.

Dus top voor je aanvulling maar helaas nutteloos op het probleem waarom het draait
 
XDS, had ik als extra, ging mij ook om aanpassing remassistent, deze wordt ook bij auto's gebruikt, die standaard uitgerust zijn met grotere remmen, ( kijk maar eens bij een GTI/r20 hier iig goede ervaringen mee, daarnaast een simpel en goedkoper "alternatief" , is om achter een agressiever remblok te gebruiken, zoals ferodo DS 2500, /3000, wordt bij circuit gebruik ook vaak gedaan.
 
Bovenaan Onderaan