Bij aanschaf radio swing ook can-gateway vervangen

gbbosma

Forumguru
Beste Skoda techneuten,

Kan een Skoda radio swing kopen, bij VAG service zoetermeer.
www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/skoda-onderdelen/m682622147-nieuw-skoda-swing-radio-octavia-code-inbouw-rcd-310.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Hier heb ik wel een paar vragen over. Als ik deze radio er in plaats
moet ik dan ook de can-gateway vervangen omdat deze radio
nieuwer is dan de auto. Bij een navi columbus/admundsen moest
dit wel is mij hier op het forum verteld want anders loopt mijn accu leeg.
Kan hier ook een aux interface op aangesloten worden zodat ik mijn Iphone
er ook op kan aansluiten. Op mijn huidige radio "audience is dit nl niet mogelijk"
Ook heb ik nu stuurwiel bediening, werkt dat dan ook. En mijn airco en pdc
gegevens zie ik die ook op het display van de swing.
Een hoop vragen maar hoop dat er iemand is die mij kan antwoorden.
De swing is bestemd voor mijn Skoda Octavia van 2006.

Groet Gerard.

Cordoba

Forumguru
Hmm, ik heb de advertentie bekeken, en heb grote twijfels bij de adverteerder. Ik vraag me af of dit dezelfde verkoper is, waar de politie een half jaar ofzo terug een inval heeft gedaan, en iets van 500 autoradio's in stellingen in de flat vond.

Ik weet niet waar je ergens woont Gerard, maar er zijn ook niet dealers met dergelijke kennis in huis om dit te fixen. Overigens zijn er diverse Skoda-radio's die aangemeld moeten worden bij de ECU.

Noord26

Forumguru
'Bedrijven' die geen KvK nummer mee adverteren: op passen! En die alleen adverteren met een 06-nummer: dubbel op passen. Dit ruikt niet zo heel zuiver..

lawewing

Forumguru
Ik zou inderdaad oppassen. Ik heb ook even een korte search gedaan in het Handelsregister, maar kan daar geen VAG Service vinden. Hij heeft verder ook geen eigen website en zijn gegevens zijn ook niet via De Telefoongids (of iets dergelijks) te vinden. Dit alles hoeft niets te zeggen, maar toch. Mijn advies: links laten liggen en op zoek gaan naar een ander, op het eerste oog betrouwbaarder, adres.

Voor wat betreft je vraag: de kans is groot dat je bij een nieuwere radio (dan het bouwjaar van jouw auto) ook de CAN-gateway moet vervangen, omdat de accu anders kan leeglopen en omdat niet alle functies (zoals weergave pdc en airco) kunnen werken. Dit laatste is bij mij het geval, omdat ik een Amundsen+ heb laten inbouwen in een Octavia uit 2007.

Ginius

Lid
Al je de advertentie goed bekijkt, eindigd deze met

Bel of mail gerust voor een afspraak.
vagservice.vsn

VAG service
Tel: +3168xxxxxx

Het lijkt om een website adres te gaan (vagservice.vsn), maar deze bestaat niet.

Persoonlijk zou ik deze verkoper links laten liggen. fout webadres + geen kvk + geen webadres wekt geen vertrouwen.

gbbosma

Forumguru
Ben de radio al ergens anders tegen gekomen maar
helaas hij past niet. Is pas klaar voor de facelift. Ook zou
de can gateway vervangen moeten worden. Zoek maar
weer verder. Of is er iemand die weet dat er een aux
aansluiting op mijn audience kan.

Groet Gerard

Bovenaan Onderaan