Bij Audiblog hebben ze ook door dat er een nieuwe O2 is

MarcoO2

Forumguru
Nieuwe Skoda Octavia in beeld
AudiBlog Sander January 9th, 2009
occ_001.jpg

De Skoda Octavia is verbeterd op meer dan 50 punten.
De voorzijde van deze middenklasser heeft een nieuw design, met als belangrijke veranderingen de nieuw vormgegeven stoere koplampen, robuuste grille en bumper. Nieuw aan de achterzijde is het design van de achterlichten, maar ook de dynamische bumper met ingebouwde reflectoren.
occ_004.jpg

Op het gebied van interieur is er een nieuwe lijn met Skoda audio-en navigatiesystemen beschikbaar. Het stuurwiel, dashboard (met witte verlichting), airconditioning en decoratieve interieurpanelen in de deuren, alsmede de middenconsole hebben een nieuw design. Uiteraard zijn er ook nieuwe bekledingssoorten beschikbaar voor alle uitvoeringen.
occ_016.jpg

Nieuwe meesturende xenon-verlichting zorgt voor actieve veiligheid, terwijl de passieve veiligheid verbeterd is dankzij de innovatieve anti-whiplash hoofdsteunen en het verbeterde ABS-systeem. Innovatieve veranderingen zijn er ook te vinden onder de motorkap. Skoda komt met de gloednieuwe 1.4 TSI benzinemotor met 90kW/ 122pk en een energiezuinig B-label. Zowel d! e 1.4 TSI als de 1.8 TSI benzinemotor kunnen gecombineerd worden met de supersnel schakelende zeventraps DSG-automaat met dubbele koppeling.
occ_008.jpg

Resumé: design is ‘frisser’ en interieur/exterieur is dynamischer. Onder de motorkap de nieuwe TSI-motor met directe benzine-inspuiting en twincharger-techniek. Deze combinatie van een compressor en een turbo zorgt voor een hoog prestatieniveau bij een bescheiden brandstofverbruik.
De nieuwe Octavia is uitgevoerd in de Go, Comfort, Ambition en Elegance.

D

Deleted member 1861

Precies deze kleur kwam ik gisteren tegen (demo-auto van de lokale dealer).
Ik kijk altijd in een flits eerst naar het embleem en toen ik die koplampen zag, wist ik gelijk dat het om de nieuwe O2 ging.
Keurige auto.

hekko

Lid
Misschien moet ik het op dit forum niet zeggen, maar wat een foei-lelijke wagen zeg. Ik had het nieuwe design al eerder gezien maar elke keer vind ik hem weer lelijk.

Wat ik leuk vond aan de vorige O1 en O2 was het modere europeese design van Volkswagen waar je tegelijkertijd nog het hoekige van de oude Skoda's in terug zag. De oude neus had een soort oost europesche blik met trieste ogen maar een hoopvolle glimlach. Het had ook iets sympathieks.

Dit nieuwe design had net zo goed uit Japan kunnen komen, of uit Korea. Geen enkele lijn in de neus loopt nog recht. Die melancholische blik staat nu een beetje argessievig.

Heel jammer wat mij betreft, ik wou sowieso nog effe door met me O1 maar deze zou ik persoonlijk nooit kopen.

vinshi

Lid
ik moet zeggen dat de nieuwe octavia mij wel zou kunnen doen overstappen maar ik moet nog minstens 1 jaartje doorrijden met de mijne.

Abo

Lid
Mij spreekt de nieuwe Octavia met de 1.4 TSI motor ook aan.
Mijn huidige auto is slechts 1 jaar oud, dus ik rijd nog even door.

Vacaro

Senior Member
Ik zou zo terug een nieuwe O2 kopen of moet ik O3 zeggen nu, ware er niet het max aanhangergewicht van maar 1600kg(voor de 4x4 en Scout). Was dit 2000kg geweest ik had de Scout gekocht als ik nu moest veranderen. Vind de nieuwe er modern/verjongd uitzien maar toch nog direct als Skoda herkenbaar en da bedoel ik positief.

Vraag ivm de geluidsisolatie: weet iemand of daar aan gewerkt is tov de 02 van vóór de facelift? Vooral isolatie van de wielkasten (bandengeruis) is waar ik op doel.
Is er al een pre-facelift O2 rijder met de nieuwe versie gaan testrijden (of iemand die de stap al gezet heeft?)
Ik moet een nieuwe auto bestellen maar als er niets aan het lawaai veranderd is zal het (helaas) geen O2 meer zijn

Bovenaan Onderaan