Bij O2 navigatie eraf?

Vraagje over accesiores bestellen bij een Octavia II.

Stel je hebt een Ambition Bussinesline waar de Amundsen er standaard in zit.
Je wilt een ander Navi nemen die kost bijvoorbeeld 2000 euro.
De Amundsen zit rond de 1000 euro.

De Amundsen wordt er dus uitgehaald maar zou je ook 1000 euro korting krijgen op de navi van 2000 euro?

Noord26

Forumguru
Onderhandelen is natuurlijk altijd mogelijk. Dat lijkt mij een overbodige vraag?

Zo zie ik grote verschillen bij nieuw te leveren auto's waar standaard velgen onder liggen, maar de koper andere velgen wil. De inruil verschilt enorm. Informeer maar eens bij 3 verschillende adressen voor de vervanging van je Amundsen.

Ik zie bijvoorbeeld bij Ambition Bussiness dat Cartega velgen maar 90 euro kosten omdat het een maatje grotere Pyxis is. Dan zou een duurdere navigatie dan ook niet de volle pond moeten kosten want er zat al een navi in vanuit fabriek.

Ik ga over een paar weken onderhandelen, even kijken wat de dealer hierover gaat zeggen. Was benieuwd of iemand zoiets had meegemaakt..

ghostbuster

Nieuw lid
dat gaat in dit geval niet werken vanwege het volgende " Ambition Bussinesline " omdat het een businesline betreft zit tie affabriek al met dusdanig extra dat hier nagenoeg geen marge opzit.
het verwijderen van de amundsen in inbouwen van type x is dus een meerprijs voor de volle prijs.

Bakkertje

Forumguru
Ik heb die vraag ook gesteld bij het bestellen van m'n S2 en het antwoord is dat het uiteraard kan en dat je de inkoopwaarde van de Amundsen terug krijgt. De Amundsen staat overigens in de prijslijst voor 650 euro. Dus ik denk dat als je het zo weet te onderhandelen dat je de inkoopprijs betaald van het andere systeem (waar zit je eigenlijk aan te denken??) en dat de dealer in ruil voor de Amundsen het systeem inbouwt met alle bijbehorende onderdelen om bijvoorbeeld de stuurwielbediening aan de praat te krijgen en de antennes (het zijn er 2) aan de praat te helpen, dat je dan al aardig onderhandelt hebt..
Bij mij was het de afweging tussen de amundsen + mobridge of een kenwood met geïntegreerde Parrot.

Vergeet overigens ook niet dat de Amundsen in je fiscale bijtelling zit en blijft, de leasemij gaat dat niet aanpassen. Ik heb hierover een aardige discussie gehad toen m'n Columbus gestolen was..

octavia_J

Nieuw lid
Mijn dealer wilde er niet aan, hij heeft dan een (weliswaar ongebruikte maar) 2e hands navi liggen die hij niet meer kwijt kan.

MarcoO2

Forumguru
Da's inderdaad logisch. Anders zou de dealer met een probleem zitten omdat jij na het bestellen van de auto een upgrade wil.

Rallye

Forumguru
Vergeet overigens ook niet dat de Amundsen in je fiscale bijtelling zit en blijft, de leasemij gaat dat niet aanpassen. Ik heb hierover een aardige discussie gehad toen m'n Columbus gestolen was..
Waarover had je een discussie? De regels zijn duidelijk: de catalogusprijs wordt vastgesteld bij afgifte van het kenteken, inclusief de accessoires die "door of namens fabrikant of importeur zijn aangebracht"; daar kan de leasemaatschappij dus niets aan veranderen. Alles wat je er na die datum bijhangt of afhaalt, heeft geen invloed op je bijtelling. Zie ook http://www.dmbh.nl/pdf/Privegebruik_auto_en_de_bijtelling.pdf

Bakkertje

Forumguru
@rallye, het ging er bij mij om dat er in plaats van de columbus een ander (goedkoper) toestel is geplaatst terwijl ik wel over de Columbus bijtelling betaal. Uiteindelijk heb ik naast een JVC met afneembaar front ook de bluetooth module, alarm en sunnyboys erbij "gekregen". Maar dat ging niet van harte zeg maar..

@bakkertje ik denk aan de Kenwood 7280BT die kost 1825 volgens de accesiorelijstje van O2.

Amundsen staat er op voor 1000 euro. Ik ga het vragen en hoop dat ik daar wat van kan aftroggelen. Zoals ik hier kan lezen is onderhandelen bij een bussineslinemodelletje bijna onmogelijk.

Ik heb wel gezien dat er geen multifunctioneel stuur zit bij de Amb-Bussinesline. Alleen Elegance heeft m standaard.

Heb een lijstje gemaakt voor mezelf.

Ambition Bussinesline met als extra:
- 90 euro 4 extra luidsprekers
- 90 euro cartega 16 inch velgen
- 1825 kenwood 7280dt
- lava blue kleur
- lichtkleurig interieur variety
- 180 euro multifunctioneel stuurwiel

Bakkertje

Forumguru
Als je alles zo bij elkaar telt komt een elegance business toch ook dicht in de buurt, ik weet niet wat het je in de lease gaat schelen, maar ik zou het toch overwegen. Ipv de kenwood heb je dan een columbus en alle aanvullingen van de elegance (Xenon bijvoorbeeld..)

De Kenwood kost overigens bij onze oosterburen iets minder ;) http://www.guenstiger.de/Katalog/Preis.pl?suche=dnx-7280bt
Die zou je ook zelf kunnen kopen en aan het eind van de rit weer omruilen voor de Amundsen..
Of je gaat voor de elgenace met Columbus en als iemand die meeneemt, kies je alsnog voor de Kenwood.. (het is eigenlijk verschrikkelijk om zo te moeten redeneren..

Dat was mij ook al opgevallen..

Elegance heeft als plus
- electrische ramen achter (niet nodig)
- inklapbare buitenspiegels (niet nodig)
- xenon koplampen (niet nodig)
- koplampsproeiers (niet nodig)
- columbus ipv amundsen
- shadow bekleding ipv variety
- 16inch velgen ipv pyxis

als ik de elegance zou nemen betaal ik 17 euro per maand meer (vergelijk ambition met de extra's)
ik vind de velgen van de elegance lelijk, heb liever de cartega voor maar 90 euro.

columbus is voor mij geen optie want er is al 2 maal een navi meegenomen uit mijn huidige auto, heb nu een jvc kwnt afneembaar front.
leasemaatschappij zou er niet blij mee zijn..

xenon vind ik niet zo belangrijk, ben er geen liefhebber van en electrische ramen achter..tja ik zit nooit achter :)

koplampsproeiers weet ik ook niet wat het voordeel is voor mij

enige mooie vind ik de cremekleurig shadow bekleding.

en als ik met de ambition bs de elegance bs zou halen met mijn bijtelling had ik er ook nog 17inch eronder kunnen gooien en dan nog wat extra's in de auto

maaaarrr..als de columbus een afneembaar front had was ik toch wel voor de elegance gegaan..:)

Bakkertje

Forumguru
Je vergeet nog een paar dingen:
- Alarm (bij jou in de buurt schijnbaar geen overbodige luxe ;) )
- PDC voor en achter (is toch best handig als je het eenmaal hebt)
- Lichtassistent (is soms ook wel handig)
- Zilverkleurige dakrailing (als je een combi neemt)

Ik begrijp de afweging overigens wel. Ik had hetzelfde met de keuze tussen de comfort en ambition uitvoeringen van de Superb. De dingen die je extra krijgt op de ambition zijn eigenlijk allemaal dingen die er niet echt toe doen, maar ze maken het wel weer net een andere auto. Uiteindelijk ben ik toch voor de ambition gegaan, om de doodeenvoudige reden dat ik anders 4 jaar lang met het had-ik-toch-maar gevoel rondloop..

Je kunt natuurlijk voor beide configuraties een offerte op laten maken bij je dealer en daar door de leasemij weer offerte van laten maken. En als de Columbus gestolen wordt, kun je altijd nog een Kenwood nemen. Tot die tijd is de Columbus toch een mooi apparaat. En een beetje dealer regelt voor jou die Crateris wielen ipv de Proxima velgen ;)

Je brengt me wel in de verwarring :) ik ga toch maar even weer opnieuw berekenen hoeveel het allemaal gaat kosten.

Het is altijd zo lastig om te beslissen.

Bakkertje

Forumguru
Lekker herkenbaar dit!
Bij mijn octavia heb ik ook nog zitten dubben of ik een 1.9 TDI of een 1,6 op lpg zou nemen. En dan nog ambition of elegance. Oh en de Superb2 kwam toen net uit! (maar die was echt hufterig duur in de lease 1100 euro voor een kale greenline vs 938 voor mijn huidige elegance business)

Bij twijfel voor de elegance gaan, dan kun je het jezelf altijd nog goed blijven praten met die extra's. Als je de ambition neemt blijf je toch met het had ik maar zitten..

het wordt trouwens een hatchback..die vind ik veel mooier dan de combi en qua bagageruimte scheelt het niet veel

dealer in utrecht zei dat als je nu besteld de auto pas in januari geleverd wordt :)

Bovenaan Onderaan