Bij regen, achterbak nat

so2009

Nieuw lid
Wie heeft dit probleem ook? Als ik na een regenbui mijn achterklep open, dan loopt er altijd water van het raam van mijn achterklep (hatchback) in mijn achterbak. Is hier een oplossing voor of ben ik de enige met dit probleem?

(Octavia 2.0 tdi DSG hatchback Elegance van mei 2009)

Wasmachineman

Forumguru
Helpt het als je je achterruitwisser (als je die optie hebt:grin:) aanzet voordat je uitstapt ?
Dan is het meeste water er al vanaf ?

MarcoO2

Forumguru
nee, het gaat met name om het water dat op het vlakke gedeelte, dus niet de ruit, ligt. Maar bovendien is het probleem het grootst als ik in de kofferbak moet zijn voordat ik heb gereden, dus als je er iets in wilt leggen voordat je weg gaat. Na een rit is het meeste water wel door de rijwind verdwenen.

Wasmachineman

Forumguru
Dan volgende tip : Check je spiegels en elke keer als je iets wil pakken uit de koffer eerst flink je rem intrappen...:yeah:

so2009

Nieuw lid
nee, het gaat met name om het water dat op het vlakke gedeelte, dus niet de ruit, ligt. Maar bovendien is het probleem het grootst als ik in de kofferbak moet zijn voordat ik heb gereden, dus als je er iets in wilt leggen voordat je weg gaat. Na een rit is het meeste water wel door de rijwind verdwenen.
Precies, voordat je gereden hebt. Zal eens bij de dealer navraag doen.
Btw, heb afgelopen vrijdag nieuwe remschijven voor gekregen, omdat toen ik winterbanden ging laten monteren, zag dat er een heel klein (ongeveer 1 cm op alle zijden) taartpuntje uit mijn linker remschijf was. Mmmmm.

Voor de rest prima auto!

Wasmachineman

Forumguru
Tja, productiefoutje dan maar !
Soms loopt het bij mij naar binnen als ik de deur open doe. Sta ik blijkbaar niet "waterpas" en druppelt het ook op kleding en stoel....2e minpuntje ! 1e Minpuntje ben ik al weer vergeten.:smirk:

skodaboy

Forumguru
wel,ik heb een 02 combi,als hij pas gewassen is of als het heeft geregend en je opent de achterklep dan loopt/drupt er idd water in de kofferbak... op zich niet zo prettig,maar ik denk da er weinig aan te doen is...:confused:

Bovenaan Onderaan