Bij welke kmstand was jullie eerste servicemelding

Ralph

Lid
Vanmorgen gaf mijn 2.0 dieseltje aan dat hij over 1600 km service nodig heeft. Kilometerstand is op dit moment 25000 km. /forum/images/graemlins/koffie.gif

Bij welke stand ging die bij jullie melding geven om service?
 

Karstieman

Forumguru
Mijn 2.0 dieseltje heeft zich met 8000 nog niet gemeld.
Volgens de dealer zou het pas met 50.000 km zijn dat er een beurt nodig is.
Maar als het bij jou zo is, dan denk ik dat mijn Skodaatje zich ook wel zal melden rond de 25.000 km.
 

Dutch

Actief lid
Ben net naar de dealer geweest voor de eerste beurt. Hij begon te mekkeren rond de 25500 km.

Ik vond dit redelijk snel, mijn golf IV tdi kreeg zijn eerste beurt bij 42000. Volgens de dealer was het echter normaal.
 

SkodaMan

Actief lid
Je kunt dit opvragen door de knop van de dagteller 2 seconden ingedrukt te houden. Ik zal eens kijken waar ie op staat /forum/images/graemlins/regels.gif.
 
Re: Bij welke kmstand was jullie eerste servicemel

ik had hem laatst ergens tussen de 28000 en 29000.
volgende week gaat ie voor z'n beurt ( tegen die tijd alweer 33000 waarschijnlijk..)
 

Beker

Actief lid
Re: Bij welke kmstand was jullie eerste servicemel

Bij mij al bij 12.000 km dat het over 3.000 km zo ver was. Bleek verkeerd ingesteld in de boordcomputer. Skodadealer gaf aan dat de oude 66kw (90pk) motoren probleemloos 50.000 km als interval kunnen hebben maar dat het beleid voor 74kw en 101kw motoren is dat de interval op 30.000 wordt.
 

tjones

Nieuw lid
Re: Bij welke kmstand was jullie eerste servicemel

Ik kreeg de melding vanaf 28300, dan kreeg ik de melding dat hij over 1500 km in service moest...
 

Dutch

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: magyarskoda</font><hr />

De onderhoudsintervallen van een Oc II zijn om de 2 jaar of maximaal 30.000km. zit op 28000 en nog niets aan de hand.

[/ QUOTE ]

Dit geldt niet als je long life service hebt. In dat geval wordt het onderhoudsinterval 'dynamisch' bepaald en is dan mede afhankelijk van je rijstijl, het aantal koude starten, etc.
 

Sirius

Nieuw lid
Mijn 1.9 TDI heeft zijn eerste beurt gehad bij 30.000 km. De servicemeldingen begonnen rond de 28.000
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch</font><hr />

Dit geldt niet als je long life service hebt. In dat geval wordt het onderhoudsinterval 'dynamisch' bepaald en is dan mede afhankelijk van je rijstijl, het aantal koude starten, etc.

[/ QUOTE ]

Klopt wel, maar het maximum is altijd toch 30.000km. En als je bij koude motor bijvoorbeeld veel belast dan tellen de km's dubbel en ben je eerder aan de beurt. Bij mijn stond vanaf het ophalen dat de eerste beurt over 30.000km is. En pas keek ik hoeveel km nog te gaan, en dat is bij de huidige tellerstand opgeteld ook ongeveer 30.000km.
 

MMM

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch</font><hr />

Dit geldt niet als je long life service hebt. In dat geval wordt het onderhoudsinterval 'dynamisch' bepaald en is dan mede afhankelijk van je rijstijl, het aantal koude starten, etc.

[/ QUOTE ]

Dat klopt inderdaad. Koude start heeft veel invloed, te weinig olie in je carter is helemaal funest voor je "nog te rijden" kms. Met Longlife ben je dan gauw de klos voor een beurt.
 

Dutch

Actief lid
Het onderstaande is te vinden op de skoda website:

LONGLIFE SERVICE

Longlife Service zijn verlengde onderhoudsintervallen, hetgeen inhoudt dat de intervallen bij benzinemotoren wel 30.000 km en bij dieselmotoren zelfs 50.000 kunnen bedragen, indien bepaalde voorwaarden in acht worden genomen. De onderhoudsinterval kan maximaal twee jaar bedragen. De boordcomputer bepaalt per auto afzonderlijk de onderhoudsinterval. Deze is afhankelijk van de manier waarop de auto is gebruikt. Het juiste onderhoudstijdstip wordt op een display in het dashboard getoond. Behalve een besparing op de gebruikskosten leveren verlengde onderhoudsintervallen een positieve bijdrage aan het milieu - door de tijdsduur tussen de onderhoudsbeurten te verlengen, neemt de hoeveelheid olie die een auto gedurende zijn levensduur verbruikt af. Met verlengde onderhoudsintervallen kan derhalve optimaal worden geprofiteerd van de toegenomen kwaliteit en levensduur van moderne smeermiddelen.

Je zou dus verwachten dat de diesels pas veel later hun eerste melding geven!?
 

sunnyboy

Senior Member
Is wel leuk dat de heren techneuten van de tekentafel met long-life olie komen en een beurt in de twee jaar.
Toch lijkt mij een jaarlijks bezoek aan de dealer niet verkeerd. Je kan, zeker in de eerste twee jaar, aanspraak maken op garantiegevallen die naar voren komen bij een onderhoudsbeurt. Aan de andere kant, als je ergens je twijfels over hebt dan kan je tussendoor gaan. Ik spaar het liever op tot ik een aantal puntjes heb en maak dan een afspraak.
 
Bovenaan Onderaan