Bijna een Enyaq?

Hallo! Ik ben Bert, (nickname was helaas al bezet)
Ik woon in Lelystad, en ben op zoek naar een andere auto.
Mieep Mieep!

Mogelijk wordt het een Enyaq, maar er zijn zoooveeel autos.. en zoveel vragen....

Rallye

Forumguru
Het lijkt er inderdaad op dat je niet helemaal bewust je keuze maakt. De Enyaq is bijvoorbeeld elektrisch, wat voor- en nadelen met zich meebrengt. Heb je andere elektrische auto’s verworpen? Of een benzine-auto? LPG?

Ik vind de enyaq een mooie grote auto. maar vaak heb ik die groote niet nodig. plus wanneer er wegenbelasting betaald moet gaan worden is 1800 kg duurder dan pakweg 1300 voor een gemiddelde nette auto zoals bijvoorbeeld een peugeot 3008 op benzine.
maar daar staat weer tegenover dat je "goedkoop" elektrisch rijdt. de toekomst is wat dat betreft een hele grote onbekende factor.

als ik dan wel elektrisch wil rijden, maar met wat moinder gewicht, dan wordt het bijvoorbeeld een klein stpje lager een ID3. die ook al 1600 kg weegt. dus dat verschil is niet mega groot, en zal wat dat betreft snel in het voordeel van de enyaq uitpakken. echter. dan is de meerkost toch wel een ding, voor de praktische meerwaarde van de enyaq, dan zou ik willen kijken naar een iv 80. maar die is meteen 2000 kg.

die angst voor de toekomst maakt een mogelijkheid om bijvoorbeeld een wat kleinder auto op benzie te rijden groter. dan zou ik een 308 willen. maar dan weer niet een oud model. occasions zijn dan alsnog wel priijzig, en nieuwere modellen helemaal. dan kan ik beter voor peugeot e308 gaan. of renault megane elektrisch. die zijn er niet 2e hands en kosten ook een bak geld, maar wel "goedkoper" dan een goed uitgeruste enyaq.
dus ik moet nog kijken wat ik wil en hoeveel ik wil uitgeven..

Japanese Power

Donateur
Om binnen Škoda te blijven. Een CitiGo E iV. Staan er genoeg met weinig KM te koop. Stuk lichter dan een Enyaq en rijdt prima. Maar het is net wat je zelf wilt. Spreek uit ervaring. Heb ze beiden voor de deur staan.

Klopt, mijn vriendin heeft al een "kleiner"auto. en ik reed een grotere, voor langere afstanden en verdere vakanties e.d.
Ze heeft ook een citigo gehad, maar die was toch net iets te klein naar haar idee. nu heeft ze een e-golf. dat rijdt dan toch heel anders, en is al een stuk praktischer. vandaar dat ik wel op zoek ben naar een auto met wat meer bereik. we kunnen iet elke dag 2 autos weer volladen voor de volgende dag ;) tenminste, als dat op eigen terrein moet.

leon-cupra

Forumguru
Moet je eigenlijk nu een nieuwe wagen hebben? Als je zoveel twijfels hebt over de toekomst, is het dan niet beter om even te wachten?

Mijn oude is kapot gegaan te duur om het risico van de hoge kosten te nemen, dus die is al verkocht. Nu heb ik geeen auto. Met wat kunst en vliegwerk lukt het nu wel even met 1 auto, het is dat het te vroeg was volgens mijn planning om een andere auto te zoeken

Bovenaan Onderaan