Bijna in bestelling

MadWombat

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe lease-auto en de skoda octavia stond al snel op de short-list. Toen ben ik uiteraard een beetje rond gaan zoeken op internet en kon ik niet om dit (zeer actieve) forum heen.

Aangezien mijn keuze toch echt op de O2 lijkt te vallen leek het mij logisch om me voor dit forum aan te melden, dus hier ben ik dan :grin:

Over mijzelf:
Ben 30 jaar en heb een vrouw en 2 kindjes (3jr resp. 7mnd). Rijd voor werk 35K km per jaar, vnl. woon/werk (verschillende locaties door nl). Ik woon trouwens in Spijkenisse, ik zie dat ik daarin niet de enige op dit forum ben.

Auto's:
Rijd nu een (kale) astra sw 1.6 115PK automaat, die loopt 1/11 uit de lease.

Keuze waar ik nu voor sta:
1) een vrij kale VW Touran 1.2TSI trendline (handbak) deep ocean blue met alleen navi+BT+Multifunctioneel stuurwiel als opties
2) Octavia combi 1.2 TSI dsg Elegance Business met BT + MDI + 17" Pallas

Ik neig vanuit rijdersoogpunt naar optie 2. Mogelijk bezwaar is dat er wellicht nog een keer gezinsuitbreiding gaat komen. Indien iemand ervaring heeft met 3 kinderen icm O2 combi dan hoor ik dat daarom graag.

Anyway, ik zal dit forum regelmatig bezoeken, zeker als mijn keuze idd op de Skoda valt.

Mvg,

MadWombat

TTE

Lid
Ik zou voor de Skoda gaan, ruimte is ook geen probleem met 3 kinderen. Ik gan over twee weken met drie kinderen op pad met mijn Octavia. 2 jongens van 7 en i van bijna 10. Geen enkel probleem, ook niet toen we voor de tweeling twee autostoeltjes erin hadden zitten.
Volgend jaar gaan we met een Superb Combi trouwens.

Pollewop

Forumguru
Ik heb 1,5 jaar geleden een een VW Touran (leasebak) ingeleverd voor een andere (leasebak), en ik moet zeggen dat het ruimteaanbod van de Touran echt ideaal is. Het is ook nog eens zeer flexibel in te delen.
Ook is de ruimte achterin van een hele andere orde van grootte vergeleken met de Octavia Combi. Lijkt me toch wel van belang als er wellicht een derde op komst is...
De Touran is een MPV en heeft dus als nadeel dat je een stuk " hoger op de bok" zit. Op zich is het zitcomfort achter het stuur prima, maar door de hogere zit is het rijgevoel wat afstandelijker dan bij een auto met een lagere zit zoals bij de Octavia.
Verder is de Touran een VW en dus erg fraai afgewerkt, maar misschien een beetje kaal...

Het is dus een afweging wat je het liefste wilt : Of veel ruimte, of sportiever rijgedrag... It's up to you...:bye:

MadWombat

Nieuw lid
Dat is inderdaad de afweging die ik moet maken, met die kanttekening dat als ik voor de Touran kies, ik ook de DSG op moet geven...en dat is voor mij een vrij belangrijk issue.

Dilemma's, dilemma's :confused:

Bakkertje

Forumguru
Luxe problemen..
Anyway, ik stap juist uit mijn o2 combi omdat we er niet met 3 kinderstoelen inpassen. Ieder z'n ding natuurlijk, maar de veiligeheid van mijn kids gaat toch wel voor alles.
Die van ons zijn (bijna) 6, 3 en 17 maanden. Als je de rugleuning van de kinderstoel wilt blijven gebruiken (wat wel zo veilig is) gaat het echt niet passen met 3 stoelen in een O2 combi. Wel in de hatchback waarschijnlijk, daar zijn de deuren langer en valt de hoofdsteun van de stoel in de deur.
Wij gaan voor de S2 en dan niet de combi. Het klinkt wellicht raar maar in een combi gaat het moeilijker dan in een hatchback / sedan.
Er schijnt overigens een Touran diesel met 20% bijtelling te komen, wellicht ook met DSG dat weet ik niet.

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum. Je bent zeker niet de enige uit Spijkenisse of omgeving.

Bovenaan Onderaan