Daan078
Senior Member
Ik was sinds begin deze week bezig met de aankoop van Superb Combi, welke bij een handelaar stond’ verkoop in opdracht van klant’…
uit 2017, diesel met 110000 op de teller, style business uitvoering dus lekker dik. Maandag nog een rondje mee gereden, leek allemaal prima in orde.
Stevig geprijsd, kon wel 500 vanaf maar bleef dan toch 18000 over. Maar….de auto was op 25/6 jl overgeschreven naar de huidige eigenaar, dus wie was nou de daadwerkelijke eigenaar; de klant in wiens opdracht de auto te koop zou staan of toch iemand anders? Want bij aankoop moest ik het geld overmaken naar de handelaar privé….
De auto was wel al voorzien van nieuwe distributieriem bij 93000km…
Ik stond op het punt om de beslissing te nemen, was op weg naar de handelaar, toen ik in de buurt kwam van de dealer waar de betreffende auto in onderhoud was geweest (had de factuur van de distributieriem gezien, maar een hoop info op weggelakt was, maar nog wel het adres van de dealer.
ik ken de dealer, vanuit een zakelijk verleden, en die wilden graag even kijken voor mij wat de onderhoudshistorie was van de betreffende auto; ex verhuur, onderhoud netjes gehad. Maar onderhoud is wat anders dan technische problemen en toen….auto is in Juni ingeleverd met een defecte roetfilter (apk afkeur, dure reparatie) en versnellingsbak problemen….
tja en dan ga je dus wat dingetjes bij elkaar optellen, snap je waarom de handelaar deze auto’prive’ verkoopt (want geen jaar garantie) en volg je het advies van de servicemedewerker: Niet kopen!
Ik ga niet de naam van de handelaar noemen, maar loop gerust met een boog om de PJ-067-D heen…
uit 2017, diesel met 110000 op de teller, style business uitvoering dus lekker dik. Maandag nog een rondje mee gereden, leek allemaal prima in orde.
Stevig geprijsd, kon wel 500 vanaf maar bleef dan toch 18000 over. Maar….de auto was op 25/6 jl overgeschreven naar de huidige eigenaar, dus wie was nou de daadwerkelijke eigenaar; de klant in wiens opdracht de auto te koop zou staan of toch iemand anders? Want bij aankoop moest ik het geld overmaken naar de handelaar privé….
De auto was wel al voorzien van nieuwe distributieriem bij 93000km…
Ik stond op het punt om de beslissing te nemen, was op weg naar de handelaar, toen ik in de buurt kwam van de dealer waar de betreffende auto in onderhoud was geweest (had de factuur van de distributieriem gezien, maar een hoop info op weggelakt was, maar nog wel het adres van de dealer.
ik ken de dealer, vanuit een zakelijk verleden, en die wilden graag even kijken voor mij wat de onderhoudshistorie was van de betreffende auto; ex verhuur, onderhoud netjes gehad. Maar onderhoud is wat anders dan technische problemen en toen….auto is in Juni ingeleverd met een defecte roetfilter (apk afkeur, dure reparatie) en versnellingsbak problemen….
tja en dan ga je dus wat dingetjes bij elkaar optellen, snap je waarom de handelaar deze auto’prive’ verkoopt (want geen jaar garantie) en volg je het advies van de servicemedewerker: Niet kopen!
Ik ga niet de naam van de handelaar noemen, maar loop gerust met een boog om de PJ-067-D heen…