Bijna rijder

Hallo,

Ik zal me even voorstellen: Peter, 34 jaar, getrouwd en een dochtertje van 6 maanden. Die tevens de reden is dat ik hier terecht kom, volgende week zaterdag ga ik onze fabia combi ('05, 22dkm) ophalen. Hier gaat het vrouwtje mee rijden omdat de huidige fiat 3 deurs daar minder geschikt voor is. Ik zelf heb m'n eigen barrels nog en zal er dus wat minder in te vinden zijn :-). Voor de andere auto's zit ik ook bij de bijbehorende fora en hier dus nu ook. Hoop hier ook nog het een en ander te leren (ben niet zo bekend met de skoda/vw/seat/audi hoek) en wie weet kan ik zelf ook nog wat nuttige bijdragen leveren.
Hobby's: auto's, motors en techniek.

Groeten,

Peter

cvegreen

Forumguru
Welkom op het forum hier ,
je vrouw zal wel heel tevreden zijn met die fabia.
Dat je niet vertrouwd bent met VAG groep , maakt niets uit . De kwalteit en degelijkheid druipt er zo vanaf , waardoor de liefde enkel maar groot kan zijn.

Dank jullie wel, ik zal hier wel regelmatig rondrijken en proberen te reageren. De kwaliteit zal vast goed zijn (is de voormalige auto van m'n ouders, hebben sinds gisteren een roomster), ben erger gewend wat me brengt tot het volgende:

Wat voor barrels heb jij nog?

momenteel nog:

fiat punto sporting '99, deze wordt vervangen door de fabia,
opel D kadett station '82, omgebouwd naar 2L16v e.d.
opel corsa '84, omgebouwd naar 2L16v
vw kever '69, nog in restauratie
daimler sovereign xj6 '73, is tevens de trouwauto geweest
jaguar xj6 '85, is sloper voor de daimler
maserati biturbo spider '86, leuke cabrio voor de zomers
maserati biturbo '82, sloper voor de spider

Suzuki gsx 1100 '81, pekelvreter en toekomstig ombouwproject
Aprilia RSV 1000 '03, was dagelijkse fiets, nu wat minder.

Heb m'n opleidingen in de elektro en motorvoertuigen gehad, vandaar ook de interesses. Onderhoud en ombouw doe ik dus zoveel mogelijk zelf en ik heb ook verschillende andere auto's (voornamelijk opel) omgebouwd naar 2 liter versies.

het gros staat thuis, 4 in de garage en twee in de parkeervakken buiten. Er staan er ook nog twee bij m'n ouders. De garage wil ik nog gaan verbouwen, dan kan alles binnen (140m2). Maar eerst moet m'n huis klaar zijn.

cvegreen

Forumguru
Wij zijn al blij dat we elk 1 auto hebben . Jij hebt er zo maar eventjes een ganse waslijst aan wagens , een leuke lijst trouwens.

Wij zijn al blij dat we elk 1 auto hebben . Jij hebt er zo maar eventjes een ganse waslijst aan wagens , een leuke lijst trouwens.​

Je kunt maar een hobbie hebben :grin:. Het zijn bekende auto's, maar de aanschaf daarvan valt reuze mee hoor. Denk dat er genoeg zijn die een duurdere auto hebben als ik met m'n hele zwik bij elkaar. Aangezien ik het onderhoud zelf doe is het goed betaalbaar, en dat is nu vaak het probleem bij de exoten als je het onderhoud uit moet besteden. Aanschaf is dan maar peanuts.

cvegreen

Forumguru
Je kunt maar een hobbie hebben :grin:. Het zijn bekende auto's, maar de aanschaf daarvan valt reuze mee hoor. Denk dat er genoeg zijn die een duurdere auto hebben als ik met m'n hele zwik bij elkaar. Aangezien ik het onderhoud zelf doe is het goed betaalbaar, en dat is nu vaak het probleem bij de exoten als je het onderhoud uit moet besteden. Aanschaf is dan maar peanuts.

Je hebt wel gelijk met wat je schrijft.

Morgen is het zover en kunnen we de auto ophalen. Heb ook nog een paar winterbandjes gescoord, dus daar kunnen we ook mee vooruit.

cvegreen

Forumguru
Dat is leuk , nog een setje winterbanden voor op de skoda . Morgen is hij dus van jou die fabia . Je gaat er echt waar van genieten of je vrouw toch .

Morgen kunnen we hem ophalen, beurtje is gedaan, gordels zijn vervangen (onder garantie, rolden niet goed meer op) en de achterbumper is opnieuw gespoten (kleine lakschade door iemand anders met een trekhaak). Smiddags nog even de banden ophalen (partikulier, nieuw en met velg) en we kunnen weer even vooruit. Zit alleen nog te twijfelen of ik dakrails monteer voor een allesdrager. Kosten toch ongeveer een 250 euro aan materiaal en een dag schroeven (hemel moet er uit).

Bovenaan Onderaan