Bijna Skoda rijder

heavy

Actief lid
Het heeft even geduurd, maar ik kan mij eindelijk voorstellen.

Ik ben in offerte traject voor een nieuwe leae auto, na wat zoeken en kijken bij Skoda terecht gekomen.

Het wel bekende voordeel van de 20% is erg aantrekkelijk, en daarbij de scherpe prijs is het een leuke auto.

Mijn keuze is een Octavia Combi Elegance Buisinessline 1.2 TSI.
Met wat extra's erbij zoals een Sunset pakket en een trekhaak is de Octavia voor mij compleet genoeg. Ik heb wel in de offerte de standaard Columbus navigatie laten wijzigen in een Kenwood DNX7260BT met afneembaar front, de reden hiervan kunnen jullie wel raden. Het schijnt wel dat de interface voor koppeling met de stuurwiel bediening nog niet geheel werkt, maar er kot een "software update " binnenkort.
Nu zal ik eventueel de ESP+Hillhold bij willen bestellen, zijn er forum leden die deze extra hebben, zoja hoe bevalt dit ?

Voor zaterdag 5 februari heb ik een proefrit afspraak in een 1.2 TSI, kan ik vergelijk hoe dit rijdt te opzichte van mijn Altea 1.8 TFSI

Grtn,

René

Wasmachineman

Forumguru
Welkom René,

ESP weet je pas als het bevalt als je voelt dat het werkt, zelf heb ik het nog niet gevoeld dus maar het schijnt erbij mij ook op te zitten.
Tip: als je dsg erbij neemt zit esp er standaard bij! Ook met dsg val je in de 20% bijtelling.

heavy

Actief lid
Nog één nachtje slapen en eindelijk de proefrit met de 1.2 businessline elegance combi met dsg, ben wel erg benieuwd.
Een collega rijd een Golf met de zelfde motor en is zeer enthousiast er over.

Zit op de 1.2 dsg ook de hillhold standaard, als ik de folder goed lees lijkt het me wel

heavy

Actief lid
Vanmorgen ruim voor 10 uur bij de dealer voor de proefrit, de Octaaf stond buiten al te wachten.
Het demo model is de 1.2 dsg combi maar een minder rijk uitgeruste versie als die van mijn offerte traject.

De eerste Km's binnen door terug naar huis gereden, de eerste ervaring, heerlijk auto, weinig of geen motor geluid, zelfs het bandengeluid is aanzienlijk minder als in mijn Altea XL.
Thuis aangekomen even de familie laten keuren, de bestuurders stoel was op de juiste stand ingesteld dus de jongens even achterin passen en meten. De been ruimte is voldoende, wat wel gelijk werd gemist was een 12V aansluitng voor de DS ;-(
Verder ruimte alover, ook de kofferbak is goed gekeurd voor de boodschappen en vakantie.
Op de terug weg een stukje omgereden met de Octaaf, de DSG is geweldig ( 60 in zijn 7 ) je merk niets van het schakelen. De 1.2 valt ook niet tegen is levendig genoeg, maar dat zal zeker door de DSG komen. Mijn Altea heeft ruim 200 Pk en dan een proefrit in een 105 Pk auto is even anders, kan je l*llen over "dat heb je niet nodig die Pk's " maar het is gewoon lekker, even inhalen in zijn 6 is geen probleem.
Verder zeer te spreken over de kwaliteit van de afwerking en de gebruikte materialen van de Octaaf, ik ben verkocht. De lease auto wordt een Octaaf 1.2 DSG business line elegance.

heavy

Actief lid
Wat een domper op de feest vreugde, het lijkt er op de de Skoda afbesteld is door de inkoop(ster) volgende week weet ik meer.
Ik heb te horen gekregen dat er een twee maanden oude Renault Megane estate Bose editie "over is"

heavy

Actief lid
Vandaag goed nieuws, de Skoda komt toch :-))) morgen bij de dealer langs om te kijken of er een voorraad auto is die aangepast kan worden naar mijn configuratie ( lukt wel volgens mij )

Gefeliciteerd met je Skoda, maar misschien een rare vraag

kan dat zo maar bij een auto van de zaak dan , dat je zomaar een ander auto krijgt????

heavy

Actief lid
Lijkt mij wel, de werkgever stelt een auto beschikbaar, wanneer er een auto "over" is zal deze door geschoven worden.
Hoe dat verder financiëel wordt afgehandeld is een andere zaak ( 14%, 20% en 25% bijtelling )

heavy

Actief lid
Mijn voorloper voor de komende 16 weken
\\
imageqfo.jpg

By heavys at 2011-04-03

heavy

Actief lid
Gisteren maar eens bij de dealer langs geweest om te laten informeren over de levertijd, dit ivm de komende zomer vakantie.
Na wat heen en weer gebel van de verkoper met de inkoper blijk dat mijn auto niet besteld is, maar na bellen met het lease bedrijf blijkt dit niet waar.
De Octavia is besteld niet bij SCU besteld maar bij huiskes-kokkeler, dus daar maar even naar gebeld naar Enschede.
In eerste instantie wist men niets af van een bestelling, maar ze zouden het uitzoeken en mij de zelfde dag terug bellen.
Helaas niet terug gebeld, dus vandaag maar zelf gebeld.

De verwachte levertijd is week 35 / 36

Zijn er forum leden die ervaring hebben met huiskes-kokkeler ik ben niet positief verrast overhun manier van klant contact.

rigormortis

Nieuw lid
Hoi, Ik ben nieuw hier op dit forum en ik was ook bijna Skoda Greenline rijder, maar even gewacht en nu Seat Ecomotive rijder. Toch lees ik hier de Greenline post omdat een en ander overeenkomt, natuurlijk en omdat er meer ervaring bij Skoda met de 1.2 TDI motor is. Hierdoor weet ik bv dat ik flink moet rijden, niet mutsen...Na 1200 km rijdt ie zeer prettig en ook nog eens 1 op 18,5-20,5. Das niet slecht om te beginnen...

heavy

Actief lid
Goed nieuws wat ook maar net op tijd komt, de Franse rommel begint al uit elkaar te vallen :laugh:
imagenhyta.jpg

By heavys at 2011-06-30
imageihx.jpg

By heavys at 2011-06-30
Morgen ochtend wordt de Octaaf gebracht

RefleCs

Forumguru
Geniet van je octaaf die renault heeft zijn tijd nu al gehad..... wat een beroerde montage zeg.

heavy

Actief lid
Tja ..... kan niet wachten tot de O2 d'r is.. de garage wist mij te vertellen voor 12:00 uur is de auto bij u

heavy

Actief lid
Was wel later als 12:00 uur maar de Skoda stond rond 13:15 voor de deur :eek:oo:
imageglm.jpg

By heavys at 2011-07-01

Nog geen 18 uur later ( foto is later genomen )

imagehvw.jpg

By heavys at 2011-07-03
By heavys at 2011-07-03

Even een ritje naar Oostenrijk met de nieuwe O2

imagernu.jpg

By heavys at 2011-07-03

Bovenaan Onderaan