Bijrijders voordeur

Vlaar032

Senior Member
Het raam in de rechter voordeur van mijn O1 2.o GLX gaat snel open, met een klap, en heel langzaam weer dicht. Het lijkt er op dat het scheef omhoog wordt geduwd.
Ik denk dat èèn van die clips kapot is die in de deur zitten, in de rail. Vermoedelijk de R B (Rechter deur, achterste clip)
Ik weet echter niet hoe je die deurbekleding en de rest er uit kan halen om erbij te komen.
Het is een VW kwaaltje, die clips. Er zijn nu betere voor gekomen.
Weet iemand of het zelf te doen is of kan ik beter naar de Skoda dealer? (De wagen is 9 jaar oud dus ik denk niet dat er coulance voor is)
Wat kost het dan om het te laten repareren? Ik wil het graag wel snel maken want die andere clip zal binnenkort ook wel gaan en dan valt het raam in de deur.
Groetjes Arnold

purk

Senior Member
kun je zelf..... goed kijken waar de schroeven zitten en met beleid alles eraf halen.
Nieuw machanisme kost ongeveer 50 euro, bestel er wel een portierfolie bij! 6 euro.

Vlaar032

Senior Member
Aha erlebnis

Ok, bedankt! Inderdaad netjes (rustig) gisteravond eraf gehad om te proberen en te kijken, alleen het schroefje onder het paneeltje met het knopje voor het raam moest ik even naar zoeken. Dat vond ik eerst op internet, bij foto's van het losmaken van de bekleding van een Jetta. Alleen een VW heeft een heel paneel zitten met alles er aan, de O1 heeft dat niet.
Heb even stukje plastic gelicht, noodverbandje met 2 tirewraps gemaakt, het werkt voor zo lang nog goed ook! Onderdelen zijn besteld.
Alleen vond mijn vrouw het wat minder dat ik bij terugzetten het kabeltje van de (binnen) deur handle vergeten was terug te haken! **LOL**
Dus al 2x geoefend nu.....

Vlaar032

Senior Member
Guess what.....

HET IS GELUKT! Een rustig zaterdagmiddagje met lekker weer, raammechaniek verwisselt en motortje overgezet!

Ik leer steeds bij hè!:xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan