Bijtelling 2017 - Octavia FL

Mark748R1

Nieuw lid
Hi!

Gezien er heel veel verschillende lease regelingen en regelingen omtrent opties en dergelijke zijn ben ik wel benieuwd wat iedereen netto aan bijtelling betaald voor zijn 03(FL). Persoonlijk is er bij mij een berekening gemaakt die ik toch wel heel erg duur vond (vooral de eigen bedrage). Maar gezien die van mij nog niet binnen is, is het even afwachten tot dat ik het echte bedrag weet.

Ben erg benieuwd wat de verschillen hierin zijn!

Howi

Nieuw lid
Bijtelling is voornamelijk afhankelijk van de fiscale waarde van de auto.
Volgens mijn berekeningen kom ik uit op 278 netto uit. (37210*0,22*0,408)/12
O3 FL Style Business 1.6 TDI DSG

Eigen bijdrage heb ik niet.

Japanese Power

Donateur
Ben benieuwd naar jouw berekening, dan kunnen we meekijken en een oordeel vormen.
Ieders situatie is weer anders: inkomen, bijtelling, leasebedrag, eigen bijdrage, welke uitvoering, welke opties af fabriek en welke achteraf als dealeroptie, hoeveel KM per jaar en voor hoeveel jaar... en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dus leg eerst je kaarten hier eens neer, dat praat een stuk makkelijker.

LdN

Forumguru
Zonder de berekening is er niets over te zeggen het is b.v. ook belangrijk hoe je werkgever de eigen bijdrage uitlegt.

1- Puur als een bijbetaling omdat je een hogere klasse gaat rijden dan je mag waardoor je het verschil tussen je toelating
en je werkelijke leasebedrag moet bijbetalen.
of
2- als een aftrekbare eigen privé bijdrage voor de lease auto, in dat geval mag je de eigen bijdrage eerst van de bijtelling
aftrekken, over het restbedrag betaal je de belasting en vervolgens tel je de eigen bijdrage er weer bij.

Voor mij geld de 52% schijf dus voor een octavia van € 30870 betekend het zonder eigen bijdrage een bedrag van € 294,25
per maand.
Bij een eigen bijdrage van € 90 volgens het eerste geval word het totaal te betalen bedrag dan € 384,25
Bij de eigen bijdrage als het 2e geval komt het uit op € 337,49.
Er zijn dus nog al wat verschillen

henriz

Forumguru
Mijn situatie:

Fiscale waarde auto: € 27840
Bijtellingspercentage: 14%
Belastingschijf: 42 %
Eigen bijdrage: € 0

Fiscale bijtelling: (27840*0,14) - € 0 = € 3897,60
Netto bijtelling per maand: € 3897,60 * 0,42 /12 = € 136,42

Bovenaan Onderaan