Bijzondere rijervaring

Mijn Octavia 1.6 D had ik al twee jaar geleden laten tunen door unlimited in amersfoort.
Leverde 143 pk op en ook zuiniger in het normale gebruik. Hij bleef echter begrenst op 190 km.
Ach, geen punt in NL...
Laatst EGR laten uitzetten en toen heeft men ( Jeroen) meteen de tuning gratis ge-updatet...
Van de week in Duitsland....hij trekt in een lijn door naar 230 km...
Nog nooit meegemaakt dat BMW en Audi verschrikt naar rechts gaan voor een skoda!

Bijlagen

• deuk2[1].gif
    deuk2[1].gif
    33,3 KB · Weergaven: 18

Noord26

Forumguru
Hij gaat ineens met de topsnelheid van 190 naar 230km/h? Topsnelheid is voornamelijk kwadratisch evenredig aan het vermogen wat er geleverd kan worden.

Voor 190km/h: ongeveer 100 a 110pk. Voor 230km/h moet je toch wel minimaal 190pk hebben, of zelfs wellicht 210+ als het bolide is met matige aerodynamica.

Toch knap dat men er dan zeker 80pk bij weet te peuteren bij deze update!

:pieker:

CDK

Forumguru
Ik wil nog wel even vermelden dat ik een veeleisende zeikerd ben, dat jij er gelukkig mee bent is uiteindelijk het enige wat telt!!

Eemspoort

Forumguru
@Noord26 : TS schreef dat de auto voordien begrenst was. Daarbij is het niet nodig om 190+ pk te hebben om 230 km/u op de teller te halen. Mijn vorige auto was een BMW 118i automaat met 140 pk, die haalde de 230 ook wel op de klok. En zo heb ik nog wel wat voorbeelden. Een Opel Senator 2.6i 150 pk, een Opel Omega 2.5 V6 stationwagon 170 pk, VW Passat Variant VR6 174 pk.
Het zit hem niet alleen in de pk's, maar ook in het koppel, de tandwielverhoudingen in de bak, aerodynamica, etc. Simpelweg stellen dat 140 pk te weinig is voor 230 km/u op de klok gaat te kort door de bocht. ;)
Ik benadruk expres "op de klok/teller" want hoe hoger de aangegeven snelheid, hoe meer de teller afwijkt.
De werkelijke snelheid zal een stuk lager uitvallen. Ook in het geval van TS.

Eemspoort

Forumguru
Dat klopt helemaal, maar daar TS niet gespecificeerd heeft hoe hij aan die 230 km/u komt, houd ik het op "afgelezen op de teller".

Bovenaan Onderaan