Binnenkort F2 1.9TDi in/op autoweek(.nl)

DaTiezl

Nieuw lid
Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in de nieuwe Fabia als komende leaseauto. Uiteraard ben ik gebonden aan een diesel. Om toch wat extra power te hebben heb ik een voorkeur vooraf voor de 1.9TDi. Nu heb ik dus zowel naar Den Bosch als Eindhoven gebelt om te vragen of ze er eentje hebben staan om een testrit in te maken. Dik bleek niet het geval, schijnt nogal schaars te zijn bij de dealer. Wel bleek het mogelijk een afspraak te maken bij de importeur in Leusden.

Nu is de Tdi die ze daar hebben helaas de komende 2,5weken uitgeleend aan AutoWeek, volgens de dealer omdat ze een artikel over F2 aan het schrijven zijn. Ik wacht denk ik dus nog even dat rapport af, ik ben benieuwd in ieder geval.

Verder kan ik nog niet echt veel rij ervaringen vinden op internet, zijn er hier al mensen die hun nieuwe F2 ervaringen willen delen?

ad5000

Actief lid
Nu nog even die nieuwe 7 traps DSG eraan en ik hoef hierna geen Octavia meer! (Wel de combi...)

Gieliovd

Forumguru
Lijkt me toch een snel monster!!

Als je met de gelijke motor in een grote Octavia jezelf ook prima vlot kunt redden moet je met dit ding toch helemaal de straatstenen uit de grond rijden!

En als je rustig doet een heel gunstig verbruik krijgen, want je kan al snel lage toeren rijden door de grote trekkracht.

DaTiezl

Nieuw lid
mja dat is dus de auto waarin ik geïnteresseerd ben, ik zal als ik thuis ben het filmpje eens kijken. Ik had eigenlijk gehoopt op een artikel.
Wat betreft verbruik maakt het me niet zo veel uit wegens het bezit van een tankpas van de zaak :tongue:

Fabia

† In Memoriam
Lijkt me toch een snel monster!!

Als je met de gelijke motor in een grote Octavia jezelf ook prima vlot kunt redden moet je met dit ding toch helemaal de straatstenen uit de grond rijden!

En als je rustig doet een heel gunstig verbruik krijgen, want je kan al snel lage toeren rijden door de grote trekkracht.

Ik zou heel graag TDI willen rijden. Ik heb jaren geleden een Golf GT TDI gehad en die reed als de brandweer. En erg zuinig, ik kon er ongeveer 1200 km op een tank mee rijden. Maar ja prive is dat gewoon niet meer te betalen. Rij nu ook te weinig kilometers voor een TDI. Maar het was echt heerlijk rijden.

Gieliovd

Forumguru
There is 1.9 TDI PD engine, 96kW (about 130bhp) and 310Nm.
Motortje produceert dus 130 gebroken paarden?

Jeetje wat moet dat vlot zijn.

YouTube - Skoda Fabia Vs Mini Cooper

Filmpie van een Fabia HB die tegen een Mini Cooper racet, en het dik wint!! 6 tiende van een seconde.

Ik wil ook die 1,9 TDI!

Zou je die in me Fabia kunnen lepelen :baby012:

edit: oja, ik ging me ruitenwisservloeitstof vullen :tongue:

Jpoers

Lid
de huidige fab 1 RS heeft ook deze motor, er zijn mensen die hm gechipt hebben tot 160pk. dat komt zeker lekker vooruit.

Fabia

† In Memoriam
Wauw, 160 pk in een Fabje dat gaat als de brandweer. Het koppel moet echt giga zijn dan.

Gieliovd

Forumguru
Wauw, 160 pk in een Fabje dat gaat als de brandweer. Het koppel moet echt giga zijn dan.

310 Nm standaard, gechipt 350?

Jesus, ik wil diesel..... met mijn 126 Nm in de 1.4/74kW is het niet echt opschieten.

Wat zal het ook lekker soepel rijden!

Michel

Forumguru
Zag vanochtend toevallig een Fabia RS in Delft rondrijden. Zo uit mijn hoofd is dat de tweede Fabia RS, die ik tot op heden heb gezien. Er is in Nederland slechts een handjevol van verkocht, waarschijnlijk door de (te) hoge prijs.

Bovenaan Onderaan