Binnenscherm wielkast loshalen

Sjoda Octaaf

Actief lid
Bij het plaatsen van de spatlappen voor, constateerde ik achter het binnenscherm wielkast redelijk wat vuil zit.
In hoeverre heeft dit invloed op afwatering en bv panoramaschuifdak?
Iemand bekend of tips van demontage binnenscherm ervan?

Bijlagen

• 20230902_190805.jpg
    20230902_190805.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 22

EdK

Forumguru
Als je wat zoekt op forum dan komt dit vuilverschijnsel best wel wat keren naar voren en ook in combinatie met lekkende panoramadaken naar binnen toe...
En zelf altijd al bij de laatste 3 Skoda's de spatlappen gemonteerd en mijn ervaring was dat even de wagen op de krik zetten en het wiel eraf halen het makkelijkst werkte.
En ja dan zie je eigenlijk wel alle schroeven zitten om de wielkast te demonteren om de boel te reinigen

eriktv

Forumguru
Ik wissel 2x per jaar mijn wielen zelf en schroef dan altijd even een paar torxboutjes los om deze ruimte schoon te maken. Is inderdaad afwatering, blaadjes en andere zooi komen daar via je paravan. Zou wat mij betreft tot standaard onderhoud moeten horen bij een beurt/bandenwissel.

andrehj

Forumguru
Iemand bekend of tips van demontage binnenscherm ervan?
Geen idee wat je hierboven probeert te vragen, maar het verzamelen van vuil op die plek is al jaren bekend, en het loshalen van dat binnenscherm is bij alle auto's die ik tot nu toe gezien heb echt supersimpel. Je haalt gewoon het wiel eraf en schroeft daarna gewoon de boutjes los waar dat plastic scherm mee vast zit.
Ik zou willen dat interieurdelen zo vast zaten ipv met die überirritante klikverbindingen.

EdK

Forumguru
Tectyl spuiten ???
Tsja dat kun je beoordelen als je alles hebt gereinigd.
Ziet het er weer als nieuw uit dan is het vanaf fabriek dus al goed behandeld
Zie je wat corrosie plekken verschijnen dan is het misschien wel raadzaam om deze plekken eerst te behandelen en daarna in te spuiten met tectyl

Bovenaan Onderaan