Binnenspiegel losgekomen van voorruit..

Kensel

Forumguru
Hallo allemaal,

Wat ik afgelopen week heb meegemaakt..
Ik wilde afgelopen donderdag met de fiets even boodschappen doen en reed ik langs de auto.. blijkt de binnenspiegel er op half 7 bij te hangen..

1146465_843292842362876_105192797_n.jpg

Het plan voor boodschappen even uitgesteld en gelijk in de auto gestapt richting dealer of dit een bekend probleem is en of ze een oplossing weten, aangezien ik de spiegel er niet zo bij wil laten hangen..
Kan nooit goed voor de bedrading zijn als het volledige gewicht eraan hangt.
Bij de dealer hadden ze dit nog niet eerder meegemaakt en aangezien het niet meer het originele voorruit is, werd ik naar Carglass doorverwezen..
Hier aangekomen bleek dat de voorruit vervangen moet worden, omdat het gedeelte waar de spiegel in moet worden geklemd (wat op het ruit vast hoort te zitten) nu is losgekomen en al eerder provisorisch gerepareerd met dubbelzijdig tape door vorige eigenaar waarschijnlijk.. Al twee zomers geen probleem gehad en nu bij 18 graden begeeft de tape het..
Na overleg met de verzekering blijkt dit onder ruitschade te vallen, aangezien zowel de dealer als Carglass aangaven dat enige optie ruitvervanging is. Helaas dekt mijn verzekering alleen vervanging bij Carglass..

Aanstaande woensdag kan ik terecht en is alles weer zoals het hoort (hoop ik).. Tot die tijd maar even zelf creatief geweest met veel geduld en duct tape.. Voor ik straks nog kabelbreuken heb ook..

1912385_843940832298077_1523325000_n.jpg

Heeft iemand hier op het forum dit al eerder meegemaakt?

Kensel

Forumguru
Monteur bij Carglass gaf inderdaad al aan dat dit niet vaak voorkomt (hij had het ook nog nooit bij een Skoda gezien) inderdaad.
Maar als het voorkomt kwam het eigenlijk alleen voor bij een vervangen voorruit van een Ford..

CDK

Forumguru
@ertromp, afgelopen vrijdag? Bij @Kensel dan toch mag ik hopen?
Zelf heb ik dit nog nooit aan de hand gehad gelukkig, ik heb ook gelukkig in 16 jaar nog nooit een ruit moeten laten vervangen. #datklopikbijdezedanookmaardirectaf ;)

Kensel

Forumguru
Ja was inderdaad bij mij @Corné de Kluijver
Helaas heb ik in de afgelopen 7 jaar al meerdere ruiten moeten laten vervangen.. *zucht* Volgende staat ook weer gepland voor woensdag.. Maar daarna weer klaar voorlopig!

• Leuk
Waarderingen: CDK

Orange860

Senior Member
Gehele ruit vervangen? Kun je het niet met een paar drupjes epoxy weer vastlijmen. Ik repareer daar op mijn boot alles mee. Komt nooit meer los. Gegarandeerd.

CDK

Forumguru
Als dat niet zichtbaar is vanaf de buitenkant zou een epoxy lijm een optie kunnen zijn, maar TS heeft e.e.a. al geregeld met z'n verzekeringsmaatschappij.

ertromp

Forumguru
@ertromp, afgelopen vrijdag? Bij @Kensel dan toch mag ik hopen?
Zelf heb ik dit nog nooit aan de hand gehad gelukkig, ik heb ook gelukkig in 16 jaar nog nooit een ruit moeten laten vervangen. #datklopikbijdezedanookmaardirectaf ;)
Inderdaad. Kenny kwam langs voor wat VCDS aanpassingen en kon nog net langs alle ducttape naar buiten kijken.
Ook ik heb dit nog nooit gezien of bij de hand gehad gelukkig

Kensel

Forumguru
Precies @Joske Tips over vastplakken heb ik van meerdere kanalen ontvangen, maar aangezien ik de sensoren niet in hun werking wil belemmeren, ga ik toch voor vervanging van de voorruit..
Bij de dealer en Carglass gaven ze ook al aan dat dit niet met lijm mag worden opgelost, gezien de sensoren in de spiegel anders niet meer naar behoren werken..

Momenteel werken de sensoren ook niet goed, maar dat is omdat de spiegel even provisorisch met ducttape hangt haha.. Is niet optimaal, maar voorkomt in ieder geval problemen met kabels.. En ik heb gewoon zicht achteruit (al gaat rijden zonder binnenspiegel me ook prima af).

• Leuk

Cordoba

Forumguru
Als ik het zo lees, lijkt het bij de eerdere ruitvervanging niet goed gegaan te zijn. Als het bij Ford's regelmatig voorkomt, hebben ze daar blijkbaar een structureel probleem met de vorm van de ruit/spiegelvoet, of met het materiaal of iets dergelijks. In een uniek geval zoals bij Kensel denk ik eerder aan onzorgvuldig werken van een monteur (met vette vingers op de ruit gezeten, vóór de spiegelhouder is geplaatst of iets dergelijks)

Kensel

Forumguru
Zoiets vermoed ik inderdaad ook Cordoba.
De monteurs van Carglass weten woensdag in ieder geval dat ze dat dus niet moeten doen en zeer zorgvuldig moeten werken ;)

• Leuk

Canon-Eye

Forumguru
Toch blijft dat heerlijk rijden.. een 'maagdelijk' voorruit zonder krasjes, putjes en vuil haha
Heel herkenbaar.
Vooral als ze ook nog opletten voor het geval er een nauwelijks zichtbare extra antenne in de ruit is verwerkt... :)

Bovenaan Onderaan