Roco
Lid
Nou, als tijdens het rijden de interieurverlichting zomaar gaat branden en misschien wel uitgaat als je het rempedaal intrapt...... En als je elektrische deurvergrendeling niet meer werkt....of als je interieurverlichting blijft branden en je deze dus handmatig moet uitzetten......of als het lampje gaat branden dat er een deur niet goed dicht zit........
Allemaal signalen dat je kabelboom gebroken is.
Maar welke?
Kijk eerst maar es in het deurrubber van de bestuurdersdeur, die mof waar de draden doorheen gaan.
Met een beetje pech zijn er enkele draden gebroken en zijn van diverse draden al de isolatie gescheurd.
Doe je de 5e deur ook vaak open en dicht....Kijk dan ook maar in de rubber mof tussen klep en chassis.
Let op...de geribbelde slang daarin kan ook kapot zijn, die is van de ruitensproeier.
Beide vrij dure reparaties. Die van de achterklep heb ik zelf gedaan. Voor reparatie slang ruitensproeier
vloeistof heb een stuk benzineslang van de motor gebruikt ( 50 cm !)
De achterklep huist 11 draden en die heb ik gerepareerd vanaf bovenkant klep (achter het vilt) tot ongeveer daar waar het plafondpaneel het donkere zijpaneel raakt, dus wel 80 cm draad.
Wat is er aan de hand.......(fabricagefout!) De isolatie van de dunne draden ( bij reparatie heb ik dikkere draden gebruikt) is gewoon hard geworden, echt hard. En bij het steeds buigen knapt dat spul finaal weg,
dan wel breekt de dunne draad.
reparatie achter ong 250 euro, voor ronde de 300 euro.
Voor reparatie heb je gekleurde draden nodig ( 0,75) en krimpkousjes voor over de lassen.
Bijna 2 uur werk voor deze leek, maar ik had geen zin nog es zo'n bedrag uit te geven voor
deze slechte draden.
Auto is 5 jaar oud en ja, de bestuurders deur en de achterklep worden heel vaak gebruikt.

Allemaal signalen dat je kabelboom gebroken is.
Maar welke?
Kijk eerst maar es in het deurrubber van de bestuurdersdeur, die mof waar de draden doorheen gaan.
Met een beetje pech zijn er enkele draden gebroken en zijn van diverse draden al de isolatie gescheurd.
Doe je de 5e deur ook vaak open en dicht....Kijk dan ook maar in de rubber mof tussen klep en chassis.
Let op...de geribbelde slang daarin kan ook kapot zijn, die is van de ruitensproeier.
Beide vrij dure reparaties. Die van de achterklep heb ik zelf gedaan. Voor reparatie slang ruitensproeier
vloeistof heb een stuk benzineslang van de motor gebruikt ( 50 cm !)
De achterklep huist 11 draden en die heb ik gerepareerd vanaf bovenkant klep (achter het vilt) tot ongeveer daar waar het plafondpaneel het donkere zijpaneel raakt, dus wel 80 cm draad.
Wat is er aan de hand.......(fabricagefout!) De isolatie van de dunne draden ( bij reparatie heb ik dikkere draden gebruikt) is gewoon hard geworden, echt hard. En bij het steeds buigen knapt dat spul finaal weg,
dan wel breekt de dunne draad.
reparatie achter ong 250 euro, voor ronde de 300 euro.
Voor reparatie heb je gekleurde draden nodig ( 0,75) en krimpkousjes voor over de lassen.
Bijna 2 uur werk voor deze leek, maar ik had geen zin nog es zo'n bedrag uit te geven voor
deze slechte draden.
Auto is 5 jaar oud en ja, de bestuurders deur en de achterklep worden heel vaak gebruikt.

