Binnenverlichting en open dak

Hallo,

Ik ga binnenkort een O2 bestellen en wil graag een schuif/kanteldak.
Maar nu vroegen mijn vrouw en ik ons af of er dan nog wel plaats is voor de binnenverlichting van de achterbank. Schuift het dak daar niet juist langs?

En is er iemand die me kan vertellen hoe veel het hemeltje wordt verlaagt?

Alvast bedankt.

bert2

Lid
Zowel de binnenverlichting voor als achter blijven gehandhaafd, althans bij een fabrieksdak. Ik weet niet hoe dat zit met een dak dat achteraf wordt ingebouwd. Ik zou in ieder geval door voorkeur geven aan een fabrieksdak. Misschien ietsje duurder maar alles zit er wel strak in.

EdK

Forumguru
In mijn vorige Skoda een Fabia 1 combi had ik ook een fabrieks schuifdak !
Maar had daar tevens in de hemel de achterbank verlichting in !

Misschien dat iemand nog oude folders heeft waar dit zichtbaar werd gemaakt !
Maar een belletje naar de dealer maakt vaak een heleboel vragen duidelijk !

Ik had het de dealer gevraagd, maar die wist het niet zeker. Hij dacht dat de binnenverlichting achter weg zou moeten en vertelde dat de hemel ook wel een cm of 5 a 7 naar beneden zou komen. Maar ik heb het idee dat ook dat wel meevalt.

We willen idd een fabrieks-af open dak. Heb ik mijn huidige Fabia ook (maar die had sowieso geen binnenverlichting achter).

Thanx voor de reacties!

bluskabouter

Forumguru
Ik had het de dealer gevraagd, maar die wist het niet zeker. Hij dacht dat de binnenverlichting achter weg zou moeten en vertelde dat de hemel ook wel een cm of 5 a 7 naar beneden zou komen. Maar ik heb het idee dat ook dat wel meevalt.

We willen idd een fabrieks-af open dak. Heb ik mijn huidige Fabia ook (maar die had sowieso geen binnenverlichting achter).

Thanx voor de reacties!

ik heb in mijn fabia II combi sport af fabriek een schuifdak.
tevens heb ik achter ook binnenverlichting, naar mijn idee is de hemel niet lager dan normaal.

eddy

Fabia II Sport

Actief lid
Ik heb in de Fabia II Sport ook en af fabriek een opendak .... dat was dan ook direct de laatste keer, na 1,5 jaar is dat ding nog steeds lek, ondertussen zijn er diverse nieuwe daken in gekomen en modificaties uitgevoerd, zonder resultaat.

EdK

Forumguru
Ik heb in de Fabia II Sport ook en af fabriek een opendak .... dat was dan ook direct de laatste keer, na 1,5 jaar is dat ding nog steeds lek, ondertussen zijn er diverse nieuwe daken in gekomen en modificaties uitgevoerd, zonder resultaat.

Jij zou met dat probleem onderhand recht moeten hebben op een nieuwe wagen ! Of naar de Praxis moeten rijden en daar een rol bitumen moeten kopen en dat op je dak moeten laten plaatsen ! :D:blush:

Trouwens ik snap de dealer hierin ook niet ! Sloop als dealer de hemel eruit en spoor het probleem op ! Zodra je denkt als dealer de problemen gevonden en opgelost te hebben dan rij je voor de hemel geplaatst word 3 keer door een wassstraat heen om te kijken of de boel nu lekvrij is !

Maar ja ik ben ook maar een simpele ziel ! :D

Ik ga binnenkort een O2 bestellen en wil graag een schuif/kanteldak.
Maar nu vroegen mijn vrouw en ik ons af of er dan nog wel plaats is voor de binnenverlichting van de achterbank. Schuift het dak daar niet juist langs?

En is er iemand die me kan vertellen hoe veel het hemeltje wordt verlaagt?

Over ca 3 weken had ik het antwoord ook geweten (want dan wordt de wagen geleverd) maar vandaag zag ik het antwoord op mijn vraag gewoon op de Skoda site!

Bijlagen

• leeslampjes O2.JPG
    leeslampjes O2.JPG
    69,8 KB · Weergaven: 43

Falcon

Donateur
Nu toch je vraag beantwoord is, kan ik mooi even je topic kapen voor een andere vraag :D

Ligt het aan mij of kan je op de Business Lines helemaal dit schuifdak niet bestellen?

Sand3r

Senior Member
Dat klopt, kan echter wel weer achteraf ingebouwd worden.
Kost wel wat meer.
Alleen dan heb je er weer geen bijtelling over, aangezien het een accessoire is.

Sinds de prijslijst van mei is dit idd niet meer mogelijk. Net als de electrische stoelen met gehugenfunctie (Executive pack). Dat waren voor mij dé 2 redenen om geen Businessline te nemen, maar een 'gewone' Elegance.

Achetraf inbouwen kan natuurlijk, maar de verhalen die ik daarover gehoord heb zijn niet veelbelovend. Vaak lekkage en lang niet zo mooi als af-fabriek.

Bijtelling voor een open dak is niet zo heel hoog : 1090,- --> 22,71/mnd (ca 9,50 netto) En in beide gevallen gaat de leaseprijs omhoog, in het geval van achteraf inbouwen natuurlijk iets meer (want iets duurder).

Falcon

Donateur
Heren bedankt voor de info. Moet nog lang wachten hoor.. maar goed.. altijd even checken en bekijken.

Daarnaast geniet ik van mijn heerljike niet-gefacelifte auto. :)

Bovenaan Onderaan