Binnenverlichting

MKS

Lid
Weet iemand hoe je de voorste binnenverlichting eruit haalt? Ik wilde ff kijken waar de mic van de carkit vandaan komt en toen sprong het schuifje eraf. Nu doet de binnenverlichting het voor en achter niet meer.
frown.gif

Ik zal wel iets losgetrokken hebben denk ik...

Ik heb op dit forum een keer iets daarover gelezen. Ik meen dat het een topic was over de binnenverlichting van de Superb die over te plaatsen was in een Octavia.
In elk geval moet je met een schroevendraaiertje de voorkant (bij de voorruit) van het glazen deel losklikken. Dan kom je niet alleen bij de lampjes en ook bij twee schroeven. Als je die losdraait, komt de unit naar beneden.

DJNeO

Actief lid
klopt idd wat SkodaRJ zegt... maar als ik het goed begrijp is het schuifje waarmee je de binnenverlichting aan, uit of op deur stand zet los geschoten, is dit niet een kwestie van weer even vast klikken erop??
smile.gif

MKS

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

klopt idd wat SkodaRJ zegt... maar als ik het goed begrijp is het schuifje waarmee je de binnenverlichting aan, uit of op deur stand zet los geschoten, is dit niet een kwestie van weer even vast klikken erop??
smile.gif

[/ QUOTE ]

Hum, nee. Er is iets meer kapot.
frown.gif

Maar ik ga dit morgen ff proberen,glazen gedeelte aan de kant van de voorruit loshalen. Thnx!

MKS

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaRJ</font><hr />

http://www.langzeittest.de/vw-touran/technik/w8-innenleuchte.php

Hier zie je hoe je de unit los haalt. Iets naar beneden scrollen. Na het elektrische gedeelte.
Ze adviseren een geodriehoek te gebruiken i.p.v een schroevendraaier. Succes!

[/ QUOTE ]

Thnx.
De reparatie is achter de rug en is gelukt!
xyxthumbs.gif

De unit was er zo uit en ik vond ook de oorzaak van het probleem met de schuifschakelaar. Daar zit een veertje op die een metalen stripje op z'n plaats houdt. Die strip schuif je dus heen en weer en die maakt de verschillende contacten. Was ff zoeken naar hoe het moest zitten, maar als je dat eenmaal weet is het een eitje...

Ben nu al blij met dit forum...
545.gif

Bovenaan Onderaan