Binnenverlichting

efjansen

Nieuw lid
Beste forumleden,

Ben al geruime tijd opzoek naar een oplossing voor het volgende probleem: mijn Fabia Combi Creation uit 2003 heeft geen verlichting boven de achterbank. Met een kleintje in de maxi-cosi erg lastig zo 's avonds. Is er een handige oplossing voor handen? Kan iemand mij helpen aan een zelfbouw handleiding o.i.d.?

Alvast bedankt voor de reacties! :aangenaam:

EdK

Forumguru
Waarom niet ff naar halfords toe en een kaartlees lampje met zwanenhals voor de sigarteen aansteker nemen !!
I s volgens mij met LED en werkt ook voor ff dat kleine hummelke in de maxi te zetten.
In hemel inbouwen is een hel of a Job

joergarms

Senior Member
Ik ben degene die hierover al een keertje begonnen ben.
Heb het tot nog toe niet gemaakt, had al wel ideetjes, maar tijdgebrek en het niet willen vernielen van mijn hemel hebben er voor gezorgd dat ik het nog maar even zo laat.
Maar een leeslamp of iets dergelijks, dat zou nog weleens kunnen helpen.

efjansen

Nieuw lid
Ok...

Bedankt voor de reacties. Begrijp dus dat het nogal een pittig klusje is. Zal m'n gedachten inderdaad dus eens over andere oplossingen laten gaan.

Gieliovd

Forumguru
Bedankt voor de reacties. Begrijp dus dat het nogal een pittig klusje is. Zal m'n gedachten inderdaad dus eens over andere oplossingen laten gaan.
Simpel gezegd, als je het goed wilt doen moet inderdaad je hemelbekleding eraf. Dat wil je ECHT niet doen.

Ik zou graag dakrails plaatsen, moet je hetzelfde doen. Begin er nooit aan.

Het makkelijkste is zoals hier heel handig gezegd een fietslampje ofzo. Die dingen schijnen heel goed tegenwoordig en gaan uren en uren mee.

Klik je er zo aan, zonder enkele moeite en kosten. Ben jij weer gered!

purk

Senior Member
waarom niet, zo'n hemel zit niet geplakt ofzo, deze zit er klem door alle rubbers en plastic kappen.

Ik heb deze met het uitdeuken van het dak er in een half uurte er uitgehaald en in dezelfde tijd erweer in gezet.

MAAR...... dit kan alleen maar bij een auto met een klep zoals bij een combi, ander moet je er een ruit uit snijden om de hemel eruit te halen.

bijna alles is geklikt of geschroefd, dus best te doen.

Alleen dan nog een paar lampen erin maken en kabels trekken en aansluiten.

Alles kan maar het zal niet makkelijk zijn. en het is ff zoeken naar de juiste lampjes.

Jochus

Actief lid
...
MAAR...... dit kan alleen maar bij een auto met een klep zoals bij een combi, ander moet je er een ruit uit snijden om de hemel eruit te halen.
...
Alles kan maar het zal niet makkelijk zijn. en het is ff zoeken naar de juiste lampjes.

Combi heeft ie al dus is geen probleem.

En zoeken naar de juiste lampjes is volgens mij ook niet zó moeilijk, want ze bestaan alleszins voor de Fabia (ze zitten er in bij mij).

Dus als je het echt ziet zitten kan je
a) met je vraag naar de dealer stappen
b) je kans wagen op een autokerkhof

Jochus

Actief lid
Dan zou je een Elegance moeten vinden, die heeft ook lampjes achterin.

Mijn is comfort en heeft het ook, dus niet per se elegance.

Als je d'r één vindt, kan je ook de hele dakhemel meenemen, dan hoef je niks meer uitmeten en uitsnijden.

Het is maar een idee natuurlijk, je moet er wel graag zo'n dingen voor doen denk ik, en de moed hebben er aan te beginnen.

Hallo iedereen,

Heeft iemand voor mij een gebruiksaanwijzing om een dakbekleding te demonteren van een superb 1.
Ik moet namelijk mijn dakantenne verwisselen..
Misschien weet ook imenad of ik ook een andere (lange) antenne kan plaatsen die ik los kan schroeven ipv de standaard vastgemonteerde antenne.

Bedankt alvast voor jullie reactie.

Gr.
Patrick

Cordoba

Forumguru
Hallo iedereen,

Heeft iemand voor mij een gebruiksaanwijzing om een dakbekleding te demonteren van een superb 1.
Ik moet namelijk mijn dakantenne verwisselen..
Misschien weet ook imenad of ik ook een andere (lange) antenne kan plaatsen die ik los kan schroeven ipv de standaard vastgemonteerde antenne.

Bedankt alvast voor jullie reactie.

Gr.
Patrick

:crazy:Als je deze vraag in het Superb deel stelt, heb je meer kans op succes, dan hier in het Fabia I deel. (dat denk ik tenminste als simpele ziel)

Bovenaan Onderaan