Bizar geluid

rene

Nieuw lid
Herkent iemand het volgende?

Ik rij sinds mei 2005 met een Octavia Combi 1.9TDI.
Schitterende wagen, 100% tevreden!
Eén ding doet me toch in de pen kruipen.
Op die ganse periode heb ik, naar schatting, ongeveer 5 keer het volgende voorgehad:
- ik start de wagen, lukt prima, radio begint te spelen;
- na een 10 à 15 seconden is het alsof iemand een tamelijk harde klap op het dak geeft (de richting van het geluid komt van linksachter boven de chauffeurszetel), de radio valt een paar seconden uit, dan herpakt de radio zich en alles is terug normaal. De motor is ondertussen rustig blijven draaien.

Zeer bizar en ik heb totaal geen idee wat er aan de hand kan zijn. Heeft iemand een idee wat er hier gebeurt?

Komt, zoals eerder al gezegd, zeer sporadisch voor. Ik kan er echt geen lijn in vinden. /forum/images/graemlins/confused.gif
mvg,
René

Zoef

Actief lid
Kan het wellicht kortsluiting of losse draadjes kunnen zijn? Dat zou verklaren waarom het slechts af en toe voorkomt. Ik zou zeggen, laat er eens iemand naar kijken.

surfincrow

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Herkent iemand het volgende?
- na een 10 à 15 seconden is het alsof iemand een tamelijk harde klap op het dak geeft

[/ QUOTE ]
Ja, dit heb ik twee keer gehad. De eerste keer uitgestapt omdat ik dacht dat iemand met opzet iets op m'n dak had gegooid /forum/images/graemlins/shocked.gif . Hierna nog eenmaal meegemaakt. Ik herkende het geluid en bij nader inzien klonk het geluid alsof iemand met het volle volume open een plug in een versterker stopt.

Ik heb overigens een Audience radio.

vw125

Forumguru
Ik heb dit ook enkele malen gehad en dit bleek de radio stream te zijn, naar de dealer geweest en die heeft dan de update cd geinstaleerd maar tevergeefs.
Nu hebben ze een nieuwe radio besteld en is het probleem hopelijk opgelost.

Grtz vw125

ZE KOMEN JE HALEN!!! /forum/images/graemlins/1439.gif

FF ontopic, heb dit ooit megemaakt in een Opel Vectra. Net of er één of ander spook in je deur zit. Kwam er later achter dat het de speaker was. Grote kans dat dit ook bij jou het geval is.

Inmiddels 3 keer hetzelfde meegemaakt. Bij mij doet het probleem zich voor bij het in achteruit zetten (inschakelen PDC). Volgens m'n dealer is het een conflict tussen de stream en de PDC. In zo'n geval wordt het minst essentiële toestel (in dit geval de radio) even uitgezet.

Helaas tot nu toe geen update beschikbaar die dit probleem verhelpt ...

Vreemd verhaal, ik zou me niet af laten schepen door een verhaal dat er een "conflict" is dat niet op te lossen is.

Bingo. Heb dit ook al verscheidene keren meegemaakt en het is niet leuk. Zeker niet als er nog volk in de auto zit. Het is echt een grote KNAL die op de speakers zit, en soms tikt de radio nog na of werkt hij gedurende enkele seconden niet.

Ik heb inderdaad ook de indruk dat het gebeurt bij het in achteruit schakelen en btw ik heb ook PDC.
Radio = Audience.

Is er al een oplossing ?

Bovenaan Onderaan