Black Magic of Brilliant Silver

Dimitri Note

Nieuw lid
Hallo.
Momenteel rijd ik met een Octavia combi, bouwjaar 2010, zwarte kleur. Deze ga ik nu vervangen door een nieuwe Octavia Combi Elegance 1.4 TSi, chroompakket, zilveren dakrails, zwarte mistlichten, 17" Teron velgen. Ik geraak er echter niet uit in welke kleur ik die zou bestellen. Ik twijfel tussen Black Magic en Brilliant Silver. De auto ziet er eerder klein uit in 't zwart, de grijze ziet er grootser uit en de lijnen komen beter uit. Ik vrees dat bij de grijze het chroompakket en de zilveren dakrails niet zo goed zullen uitkomen. Kan iemand mij helpen bij het maken van mijn keuze. Eventueel foto's van de versie zoals ik ze zou kopen?
Alvast bedantk.

Zirx

Lid
Ik heb Brilliant Silver, maar dat is een standaardkleur voor onze bedrijfswagens.
Als ik mocht kiezen zou ik voor zwart gaan denk ik. Of donkergrijs.

Al bij al vind ik de zilveren versie niet slecht. Dit is ook de introductiekleur dus foto's zijn er genoeg te vinden, zie ook de brochures.

Canon-Eye

Forumguru
Beide niet, als ik eerlijk ben: op een zwarte ben je eeuwig aan het poetsen - óf je rijdt voor schandaal - omdat je er echt elk stofje en krasje op ziet (weet ik uit eigen ervaring), terwijl ik een zilvergrijze gewoon niet zo heel mooi vind - al was het maar omdat die kleur zo heel erg in de mode is (geweest)...

Vanwege mijn luie (of efficiënte, naar keuze) inborst heb ik gekozen voor cappuccino beige: die is licht genoeg van kleur om formaat en lijnvoering redelijk tot hun recht te laten komen en tevens zodanig neutraal dat de auto behoorlijk vuil kan worden zonder dat het opvalt.
Maar als de keuze strikt beperkt is tussen zwart en Brilliant Silver, dán adviseer ik de zilveren versie. Alles beter dan zwart... :pardon:

Oogje

Senior Member
Zie motivatie van Canon-Eye, maar dan niet Cappuccino, maar Metal Grey. Ook zo'n kleur waar je vrijwel geen vuil op ziet.

Connexie

Forumguru
Ben zelf zeer te spreken over mijn brilliant silver SC2. Heeft ook de lichte dakrailing, zou ze niet zwart willen hebben.
Heb diverse zwarte auto's gehad en vind de lichte kleur een verademing. Maar het is natuurlijk volstrekt persoonlijk.

WP_20140213_001.jpg

Als ik vrije keus zou hebben (en die had ik niet helemaal) zou gunmetal wel eens kunnen winnen. Zie je een stuk minder vliegen op, schat ik zo in.

Laatst bewerkt:

Pollewop

Forumguru
Ik vind de Octavia het mooist in Brilliant Zilver, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak...

Skoda-Octavia_Combi_2014_photo_33.jpg

wwter

Lid
heb ook gekozen voor silver, ivm poetsen, en het feit dat de 03 er klein uitziet in sommige kleuren (sowieso lijkt op het oog de 03 kleiner dan de o2)

Canon-Eye

Forumguru
Zie motivatie van Canon-Eye, maar dan niet Cappuccino, maar Metal Grey. Ook zo'n kleur waar je vrijwel geen vuil op ziet.
Klopt wel - maar dat is mij dan weer te somber. En bij slecht of donker weer zie je dan zelfs de hele auto bijna niet... :D
Vandaar mijn (uiteraard strikt persoonlijke) voorkeur voor ietsje meer contrast t.o.v. de omgeving.

tha a

Senior Member
ik zou ook niet voor silver gaan... zwart of metal grey zou mijn keuze zijn als t zoiets moet worden (mits je race blue niet heeeeeeel mooi vind... ;))

Desperado

Forumguru
Geen grijs en ook zeker geen metal grey, daar rijdt inmiddels half Skoda rijdend Nederland al in.
Ik zou voor een opvallender kleurtje gaan.

jellemeer79

Actief lid
Geen grijs en ook zeker geen metal grey, daar rijdt inmiddels half Skoda rijdend Nederland al in.
Ik zou voor een opvallender kleurtje gaan.

Nou nou nou dat valt wel mee, de kleur is er pas sinds February, ik heb pas 1 andere Octavia gezien in Metal Grey, wel een paar Superb in Metal Grey.

Laatst zag ik een Race Blue rijden en moet zeggen dat dit ook een hele mooie kleur is.

MaRco2

Forumguru
Metal Grey is top als het een onopvallend kleurtje moet zijn, ik heb ook een paar erg mooie donkerblauwe exemplaren gezien.:)

MarcoO2

Forumguru
Ik twijfel tussen Black Magic en Brilliant Silver. De auto ziet er eerder klein uit in 't zwart, de grijze ziet er grootser uit en de lijnen komen beter uit. Ik vrees dat bij de grijze het chroompakket en de zilveren dakrails niet zo goed zullen uitkomen. Kan iemand mij helpen bij het maken van mijn keuze. Eventueel foto's van de versie zoals ik ze zou kopen?
Alvast bedantk.
Ik heb dan wel de 2012-versie, maar wellicht helpt het je wel een beetje. Ik vind de dakrails er juist supermooi bij passen, evenals het aanwezige chroom. Getinte ramen nemen scheelt overigens een hoop ;)

IMG_0112 by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_0110 by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_0113 by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_0115 by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_0116 by marcoeoscanon, on Flickr

serum

Forumguru
Zilver! Eibach en met deze knappe 18" gemini hoepels. Een plaatje naar mijn mening; (velgen staan ook mooi onder race-blue, aldus de gelukkige eigenaar) Ik heb erg zitten dubben tussen een blauwe en de zilveren. Zwart valt voor mij sowieso af. Bij zilver of race-blauw komen de lijnen veel contrastrijker naar voren. (mooier schaduwspel)

Bijlagen

• skoc016_51fa5747a29da.jpg
    skoc016_51fa5747a29da.jpg
    295,4 KB · Weergaven: 77
Bovenaan Onderaan