Blij met de Golus velgen.

24qv

Actief lid
Vandaag de Octi een goede wasbeurt gegeven (met de hand uiteraard; niet in de krasstraat). In tegenstelling tot het schoon krijgen van spaakvelgen (die op al mijn vorige auto's zaten), is het schoonmaken van de Golus velgen een peulenschil. De opening tussen de velgen is groot genoeg om er met een spons in de hand tussendoor te komen. Met 2 minuten per velg was het klusje geklaard. Ik zat hier anders weken tegen aan te hikken en maar spuiten met die velgenreiniger en gedoe met kwasten en borstels. Was deze keer helemaal niet nodig. Laat de volgende wasbeurt maar komen ;)

Bijlagen

• DSC_4007.JPG
    DSC_4007.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 192

Altos

Banned
Smeer er ooit maar eens een wheelwax op, dan is het nog makkelijker!
Ziet er goed uit!

Jee13

Forumguru
is inderdaad een recht-toe-recht-aan velg, wax is inderdaad aan te raden

een gewone wax voldoet ook hoor

Renzo4000

Forumguru
Hier ook de golus velgen, bewust voor gekozen omdat het gros voor de alaris gaat... dat is zeker niet verkeerd aangezien dat ook een mooie velg is naar de golus staan de octaaf ook erg goed en zijn zeer fijn bij te houden.

Ik kan je van harte collinite 845 wax aanraden. Een keiharde wax bestand tegen hoge temperaturen en en zeer lange standtijd. Het velgenbed maak ik schoon met een EZ Detail Brush GO.

a4moJom.jpg

24qv

Actief lid
Dank je wel voor de tip! Ik moet bekennen dat ik nog nooit met velgenwas in de weer ben geweest; ben benieuwd naar het resultaat. Zal straks meteen gaan rondneuzen om wat zaken te gaan bestellen.

Bovenaan Onderaan