Blije Octavia rijder

Dag allemaal,

Bij deze ook even kort voorstellen!

Na een Passat 3BG 1.9TDI naar bijna 500.000 km gereden te hebben, heb ik de afgelopen 3,5 jaar een Prius gereden.
Zuinig, belachelijk ruim voor een hatchback, maar wat een vreselijk hok van een auto...

Hoe blij kan een volwassen vent dus weer worden van een Octavia III Kombi uit 2013!

Een mooie rode 1.2 die door de vorige eigenaar gechipt is naar 140pk. Bovendien voorzien van erg kloeke VW 18" velgen (helaas wel met wat stoeprand schade), verduisterde achterramen en zwarte roofrails.
Kortom, ik vind het een mooie auto!

Daarbij weer de vertrouwde VAG "kloenk" bij het dichtdoen van de deuren, vertrouwd aanvoelende knoppen en bediening en een echte claxon (wat een treurige bedoening in de Prius...).

Nu eerst een revisie van de bak (bekend bij aanschaf), dan even een grote check bij de heren van VAGTechniek, en daarna nog wat kleine en misschien grotere Mods.
De LED lampen voor de hele voorzijde en een mooi kippelullenleren velletje voor om t hele standaard 4spaaks stuurwiel zijn al besteld, daarna ga ik me verder verdiepen in de audio (Android HUD met min. een kleine Sub, maar wellicht nog wat meer).

Ook wil ik eens kijken naar een ander stuurwiel op termijn (is er ook een stuurwiel met CC bediening??), natuurlijk eens uitvogelen welke opties er nog vrij te schakelen zijn, wellicht een iets lagere vering set (en dan mss met een maatje kleinere wielen) en wat er nog meer voor leuks langs komt hier en op andere Skoda fora.

Ik heb al de nodige posts met aandacht gelezen en zal waar nodig nog eens mn vragen stellen.

Bij voorbaat dank voor iedereen die antwoord en bijdraagt!
 
:rolleyes: Ik vind dit al van die jetsers… moeten ook nog sneeuwkettingen omheen kunnen :ROFLMAO: anders heb ik niets aan m’n skiluik en alle ruimte
 

gehaktbal

Forumguru
Mooie Octavia! Je pakt het groots aan.
Wel jammer dat je die Prius afkraakt. Daar hoefde je de bak absoluut niet te vervangen. Maar je hebt nu in elk geval wel je tüüter en kloenk :D
 
True... En het is geen Toyota forum, maar echt wat een teleurstellende kwaliteit was dat voor n toch dure auto (nieuw)...
Alles lelijk dun en vreselijke kleur plastic, ergonomie waardeloos en met net 300000 km dus een kapotte koppakking en daarna waarschijnlijk drijfstang door onderzijde blok. Daar ga je natuurlijk pas over lezen als t te laat is.
Altijd volledig Toyota dealer onderhoud gehad ivm gevreesde accu schade (en alleen dan garantie van Toyo). En met het idee dat er wereldwijd taxis rondrijden van dit model met tegen de miljoen kms, wat ik hoopvol.
Maar helaas :(
Wel zuinig (met mijn w-w reis van 100km snelweg ca 1/22 tot 25) en dus mega ruim voor een hatchback.
Maar ik ga er niet gauw weer een kopen
 

Japanese Power

Donateur
en een echte claxon (wat een treurige bedoening in de Prius...).
Off-topic maar de tuuter van een Enyaq is nog triester… dus dat kan ook bij Skoda op een auto van 50K. Maar mooie rode ride hoor. Ik herken alleen niets van je kritiek op Toyota. Heb 9 jaar lang 2 Priussen gereden maar ze hebben geen krimp gegeven. Maar ik zal in geen geval ooit nog een Prius gaan rijden. Dat niet. Er zoveel mooier te krijgen ;) Veel plezier met je brandweerauto in elk geval.
 

Japanese Power

Donateur
Dat klopt. Heb er met de presentatie in NL in gezeten. Fraai. Maar de prijzen slaan helemaal nergens op. Een EV is loeiduur voor die prijs. Geen wonder dat er bijna niet worden verkocht… jammer. Is er een mooie Prius, wil niemand hem kopen/leasen.
 

Japanese Power

Donateur
Ach. Dat loeien is alleen als je hem op z’n staart trapt. Maar dat stigma zal een Prius nooit meer kwijtraken ;) Dezelfde techniek zit ook in alle andere hybrides van Toyota en daar hoor je nooit iemand over…

Maar we dwalen af. On-topic naar dat mooie rode monster van @PMKoning
 
Bovenaan Onderaan