Blijft usb spanning geven na uitschakelen motor?

le__roi

Nieuw lid
Goedendag,

Mijn eerste post op dit forum en ik hoop dan ook dat ik niet een vraag stel die al honderd keer is gesteld.

Sinds afgelopen donderdag mijn skoda octavia combi binnen. Helemaal blij mee!!

Ik wil graag mijn navigatie en mijn telefoon doormiddel van de usb-poort stroom meegeven, zodat de kabels mooi weggewerkt kunnen worden. Ik vind namelijk dat de V12 erg ver weg is en vanaf daar kan ik de kabels niet mooi wegwerken.

Mijn vraag is: weet iemand hoe de stroomvoorziening werk op de usb? Blijft deze altijd spanning geven (ook als de motor uit is) of stopt deze poort na een x aantal minuten met spanning geven?

Ik hoor het graag!!

groet,

Roy

Remakil

Forumguru
Hij zegt, hij is binnen... de auto staat waarschijnlijk bij de dealer...
Kennelijk zevert men hier liever over pietluttigheden, dan dat men een simpel antwoord geeft... ;)

De USB zit op de radio en schakelt uit, als je het contact uitzet en de sleutel verwijderd.
De 12V blijft wel voorzien van spanning en een beetje handige vent, legt een extra 12V punt aan. Toch?

le__roi

Nieuw lid
De auto staat inderdaad bij de dealer en kan ik vanmiddag afhalen. Ik zal het vanavond testen en het laten weten :-)

Bakkertje

Forumguru
oeps, lees nu pas dat m'n niet zo spannende opmerking dubbel uitgelegd kan worden. Een onbedoelde grap :D
Ik gok dat de TS nog aan het rijden is in zijn nieuwe bolide ;)

le__roi

Nieuw lid
Allereerst enorm bedankt voor de reacties!
verder ben ik extreem blij met mijn nieuwe bak!!

en inderdaad, de spanning gaat na 30 seconden van de usb af op blijft op de 12V.

Ik heb toch besloten om de usb niet te gebruiken als stroom voor mijn tomtom en telefoonaansluiting:
omdat ik er twee apparaten op wil, moet ik een usb-hubje gebruiken, hierdoor geeft mijn iphone echter continu aan dat het apparaat niet is ondersteunt, en dat is vervelend.

nogmaals bedankt allen!

Bovenaan Onderaan