blijven branden van gloeispiraal oct 1.9tdi 66kw

kingblieck

Nieuw lid
Beste mensen,
Ik heb een vraag ik heb een skoda octavia combi 1.9 tdi 66kw uit 2000.
Als ik mijn auto wil starten dan blijft mijn gloeispiraal op het dashboard branden en start de auto vervolgens op 2000 toeren en veel roet.
Dit doet hij niet elke keer het kan zo 3 weken weg blijven en zo 5 keer op een dag gebeuren.
En verder heb ik nog een vraag over het vermogen als ik flink door moet trekken dan valt de turbo wel eens weg niet helemaal maar je merkt gewoon dat hij niet zoveel vermogen levert als normaal dit is alleen bij flink doortrekken en in alle versnellingen.
Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groet Kingblieck.

purk

Senior Member
remlichtschakelaar defect! dit geeft het knipperende lampje

Het kan ook zijn dat het iets te maken heeft met het wegvallen van vermogen, maar dit kan ook een andere oorzaak hebben.

gewoon een keertje langs de Skoda dealer om het storingsgeheugen te laten uitlezen.

kingblieck

Nieuw lid
Hallo Purk bedankt voor je reactie. Ik geloof niet dat het de remlichtschakelaar is want hij knipperd niet maar blijft branden tot dat de auto gestart is en dat hij hem op 2000 toeren start dat zal toch niks met remlichtschakelaar te maken hebben? En dat van het wegvallen van het vermogen zou dat te maken kunnen hebben met de luchthoeveelheids meter?
Groet Stan.

purk

Senior Member
dan denk ik toch dat je een keertje naar de dealer moet, luchtmassameter geeft de klacht helemaal geen vermogen, als het vermogen wegvalt tijdens het rijden dan kan het zijn dat er een laaddrukbegrenzingklep of onderdrukslangen hiervan kapot zijn , of je turbo druk te hoog oploopt omdat je waste gate vast zit.

het aanslaan van de motor met hoog toerental kan komen door een tempratuursensor die kapot is.....

weet zo ook ff niet of bij een kapotte schakelaar het lampje knippert of brand?

Ik heb geen glazenbol hier, dus ik denk dat je hem gewoon even moet laten uitlezen.

kingblieck

Nieuw lid
Hallo Purk bedankt voor je reactie.
Het zou idd kunnen dat de temp. meter kapot is want de meter geeft de ene keer 90 gr en dan weer een kwart en dan dan weer naar nul.
Bedankt en voor de rest zal ik idd even naar de dealer moeten.
Groet Kingblieck.

purk

Senior Member
NIET de tempratuurmeter, de tempratuurVOELER!!!! die kan inwendig kapot zijn en die storing veroorzaken, komt veel voor bij de VAG mobielen. waarschijnlijk staat hij ook opgeslagen in het storinggeheugen.

ook veroorzaakt zo'n voeler dat jou motor met een hoog toerental aanslaat.

Twanman

Nieuw lid
Hallo Purk bedankt voor je reactie.
Het zou idd kunnen dat de temp. meter kapot is want de meter geeft de ene keer 90 gr en dan weer een kwart en dan dan weer naar nul.
Bedankt en voor de rest zal ik idd even naar de dealer moeten.
Groet Kingblieck.

Ik heb hier ook last van met mijn Octavia, maar er branden geen lampjes op het dashboard verder. Soms moet ik over een heuvel rijden, en dan wordt de meter wakker en springt naar 90 graden. Net alsof het een beetje stroef gaat.

Bovenaan Onderaan