Blower in onbalans

Figaro75

Senior Member
Afgelopen zaterdagavond was de Airco ermee opgehouden.
Uiteindelijke conclusie was het vervangen van de Aircopomp.

Mijn vriendin heeft gisteren de auto opgehaald en ook wel toelichting gekregen maar daar heeft ze weinig van onthouden....

Nu staat op de factuur:

"Blower in onbalans bij beurt evt. verhelpen."

Ik neem aan dat hiermee de blower van de verwarming wordt bedoeld.
Weet iemand waar die zit, wat er gedaan kan worden of wat ze precies bedoelen??

Alvast bedankt voor het meedenken

Noord26

Forumguru
Zou je niet beter even kunnen bellen naar waar de auto gerepareerd is, dat is de enige partij die meteen duidelijkheid kan verschaffen?

Figaro75

Senior Member
Garage is tot 17:00 uur open en in het weekeind gesloten.......

Aangezien ik vanavond de factuur pas zag dacht ik: misschien weet hier iemand iets.

Ronnie

Forumguru
Zal de aanjager van de verwarming/Airco zijn.......
Dit is een radiale fan , hierop zijn balaceergewichtjes aangebracht, waarschijnlijk is er eentje afgevlogen of er zitten bladeren in de fan.
Hoor je een zachte brom tijdens het draaien van de fan? (Hoogste stand)

Figaro75

Senior Member
Is meer een stevige brom maar alleen bij de hoogste snelheid en de automatische airco doet dat alleen heel kort

Ronnie

Forumguru
Dus is dit de oorzaak van de brom........
De fan zit achter het dashboardkastje, zaakje uitbouwen en schoonmaken, probleem opgelost.

Figaro75

Senior Member
Heb j daar misschien iets van een plaatje van?
Het dashboardkastje is geen probleem, die heb ik er twee keer uit gehaald voor de audio/video en een 12V aansluiting.

Maar hoe ziet die fan er dan precies uit. Als er zo'n gewichtje van af is moet ik dan een nieuwe fan kopen en is dat een los onderdeel?

Monteurtje

Forumguru
Dashboardkastje hoeft er niet uit. Schuim aan onderkant van dashboard verwijderen. 2 plastic schroefjes. Dan de vergrendeling opzij drukken van de aanjager en een stuk verdraaien. Beetje prutsen en hij is eruit. En een stekker loshalen.

Figaro75

Senior Member
Zal morgen als het een beetje droog blijft eens kijken of het lukt.
Dacht ergens te lezen dat bij een Fabia het hele dashboard eruit moest.
Maar bij de Octavia kan je er dus wel beter bij?

@Ronnie en Monteurtje, alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

Monteurtje

Forumguru
Dat is als het dashboardkastje eruit gaat . Maar dat hoeft niet. En als je die wel los zou halen. Gewoon beetje opzij leggen hoeft de stekker ook niet los.

Bovenaan Onderaan