Blu Logic Carkit

ByeByePeugeot

Actief lid
Heeft iemand toevallig ervaring met de in onderwerp genoemde carkit.
Ten tijde van de bestelling was het nog niet zo dat de af-fabriek CK met alle mob.tels kon omgaan vandaar dat de dealer mij geadviseerd heeft dit merk te laten inbouwen.

Nu heb ik al flink het internet afgestruind echter vind ik bar weinig info over de CK die volgens de dealer volledig compatible is met de RNS510. Kers op de taart, ik vind alleen maar modellen die beginnen bij 299 dollar maar de versie die wordt ingebouwd is ruim 500 euro.

alvast mijn dank voor het meedenken.

ByeByePeugeot

Actief lid
Voor ieder die het interesseert... De auto is afgeleverd met deze Carkit... Er is integratie maar daar is ook alles mee gezegd.
Als je de keuze hebt neem dan gewoon de Premium Carkit van Skoda zelf. Ik verwacht dat er nog een hoop gesleuteld moet worden aan de Blue Logic carkit want de volgende zaken worden op dit moment niet ondersteunt of werken niet.

* Geen Maxi-Dot integratie, dus ook geen SMS berichten kunnen lezen
* DTFM tonen worden niet doorgegeven, handig als je een parkeerkaart wilt aanmelden/afmelden bijvoorbeeld.
* Namenlijst is default achternaam - voornaam.. Niet kunnen ontdekken hoe dit te veranderen. In telefoon staat sortering op Voornaam
* Dubbele namen in de telefoonlijst, Onder 1 contact kunnen zowel vastenummers als zakelijke/mobielenummers staan. Deze worden dus apart weergegeven op de Columbus, annoyingggg!
* Voice Commands, niet mogelijk

De SuperB is 1 van de beste aankopen van het jaar, deze carkit de slechtste aankoop van het jaar tot nu toe...

sloois

Nieuw lid
Ik heb deze carkit ook ingebouwd gekregen in mijn Octavia Combi EB. Voor het bellen werkt het goed maar verder kan ik er niets mee, 6 voorkeuze zenders bewaard die ook niet. Kan ze erin zetten maar na sleutel uit het contact gehaald te hebben zijn ook de voorkeuzenummers weer verdwenen. Heb contact gehad met dealer en deze zijn er mee bekend, ze zijn op zoek naar een oplossing. Begin volgende week maar weer is bellen of er al wat bekend is.

jalex_h

Forumguru
Ik zou zo zeggen: eruit dat ding en ga voor een cartronic of mobridge.
Ik weet zo één, twee, drie niet hoe het met deze carkits zit met voicecommand icm Columbus en sms-jes lezen (maar dat is ook afhanelijk van de telefoon), maar verder kan er alles mee. Zelf ben ik zeer in mijn nopjes met de cartronic.

ByeByePeugeot

Actief lid
De oplossing is de nieuwe versie van het Skoda Premium Carkit. Deze ondersteunt dus nu wel 99% van de telefoons, is niet meer enkel RSAP waarover er gebabbeld wordt.
Eergisteren een en ander aangegeven bij de dealer, er is teruggebeld echter had ik totaal geen tijd. Morgen ga ik bellen en kijken wat er aan gedaan kan worden.

ByeByePeugeot

Actief lid
Na de levering van de auto flink wat gesteggeld m.b.t. de Carkit. Maar het strijden heeft zijn vruchten afgeworpen.

Afgelopen vrijdag is er een Skoda/VW carkit (Staat VW Phone in gekoppelde apparaten op de BB) ingebouwd en het werkt als een dolle stier.
Geluid is beter, krijg weer dingen te zien op het Maxi-Dot, telefoonnummers worden weer per 1 contact weergegeven, contacten blijven ook na het uitzetten van de auto in het voorkeuzemenu staan. Wat mij betreft nooit iets anders meer.

@Sloois, dealer is Versluis te Zoetermeer.

sloois

Nieuw lid
Aantal weken geleden na aandringen van mijzelf is er uiteindelijk de Kufatec ingezet, bij de inbouwer werd er gezegd dat de Kufatec geen verschil zou maken met de BlueLogic omdat de hardware hetzelfde is. Mijn inziens is dit totaal niet waar, de Kufatec kan namelijk veel meer zoals oa A2DP (Muziek Iphone etc via Bluetooth). En ja hoor de Kufatec deed het gelijk, nu ook eindelijk zichtbaar en bedienbaar op de maxidot. Tevens kan ik eindelijk de 6 voorkeuzenummers gebruiken, blijven er nu gewoon instaan (inbouwer vertelde mij dat dit bij geen enkele bluetooth kit zou werken, weer geen gelijk dus).

Heb Versluis gelijk gebeld en verteld dat de Kufatec misschien een optie is voor alle nieuwe auto's, geen gezeur of het wel of niet werkt. Op het forum staan er ook alleen maar positieve ervaringen.

Bovenaan Onderaan