Blue Beauty

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je O3 :thumbsup: Wat reed je hiervoor en wat vind je + en wat - tov je vorige auto(s)?

Nohead

Actief lid
Hiervoor heb ik 6 maanden in een Mercedes A180 gereden. 1.5 Diesel welke toch best redelijk ging met het blokje. Wegligging was prettig, wellicht beetje aan de softe kant. Maar in ieder geval comfortabel op de binnen wegen. Zicht in de Mercedes is een ramp. Kleine achterruit en over je schouders kijken was ook niet geweldig. Ik ben 1.70m dus mjah... Navigatie scherm plaatsing zag er ook niet uit zo midden op de console.

Daarvoor heb ik een aantal jaar prive in een Madza 3 2.0l active gereden. 150pk blokje en dat was echt genieten. Echt een rijders auto. Goede weg ligging, gretige blok die graag wil.

De Skoda zelf:
+Ruimte
+Zicht
+Comfort
+Betaalbaar
+Sportief met mijn configuratie, ik moet zeggen dat ik hem standaard totaal niet mooi vind. (te hoog op de poten)
+Stoelen Dynamic Pack zitten echt heerlijk

-1.6 blok gaat met normaal verkeer redelijk mee. Maar wil je echt een keer goed door trekken dan zit er weinig leven in.
-Veel O3 op de weg, tja haha niks aan te doen, maar allemaal niet zo mooi als die van mij :tongue:
-Sensoren zijn erg nerveus, tijdens het file rijden slaat ie soms al aan.

Eerlijk is eerlijk als ik geen gezin had met 2 kinderen en een hond zou ik nooit een O3 hebben gekocht. Maar de ruimte is wel echt heerlijk met kinderen en een sportieve hobby waar ik de ruimte nodig heb.

vleier

Forumguru
Mooi! Wel een beetje opassen met die semi-RS'en!

Overigens valt mij op dat je onder de kinderzitjes geen bescherming hebt (zoals deze: http://www.superskoda.com/Skoda/OCT...al-pad-under-child-seat-original-Skoda-Autoas). Nu heb je leer, maar in de tijd dat ik nog kinderzitjes in de auto had heeft het me toch wel eens gered. De O2 RS had vrij open bekleding, en als er dan één ziek wordt in de auto......

Het broertje van mijn vriendin had een keer een sausijs gegeten achterin de auto. ben nog steeds bezig de kruimels eruit te zuigen. Iedere keer een paar meer.

EdK

Forumguru
ben nog steeds bezig de kruimels eruit te zuigen.
Tsja dat doe je dus fout, degene die de troep achterin maakt die mag het bij mij ook opruimen.....
En dan heb ik het wel over eten en drinken ...
Want als we even een avondje strand pakken en de 3 dametjes nog lekker het water in geweest zijn en hierdoor de kroeskoppies vol zand zitten dan maken we er geen problemen van....
Maar eten en drinken word buiten gedaan, en indien er dus toch word gehapt en dus gemorst dan kunnen ze aan de slag...

Streng ??? misschien wel maar ze hebben hierdoor wel meer respect voor een ander zijn spullen....

Cordoba

Forumguru
@Nohead Misschien nog kuurtje bij een gerenommeerde chipper, zodat ie beter op het gaspedaal reageert. Wat de bekleding betreft: vooral de onderkant van de hoofdsteunen zit niet strak, maar ook de rest van de stoelzittingen lijkt niet overdreven strak in het leer te zitten.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan