Hiervoor heb ik 6 maanden in een Mercedes A180 gereden. 1.5 Diesel welke toch best redelijk ging met het blokje. Wegligging was prettig, wellicht beetje aan de softe kant. Maar in ieder geval comfortabel op de binnen wegen. Zicht in de Mercedes is een ramp. Kleine achterruit en over je schouders kijken was ook niet geweldig. Ik ben 1.70m dus mjah... Navigatie scherm plaatsing zag er ook niet uit zo midden op de console.
Daarvoor heb ik een aantal jaar prive in een Madza 3 2.0l active gereden. 150pk blokje en dat was echt genieten. Echt een rijders auto. Goede weg ligging, gretige blok die graag wil.
De Skoda zelf:
+Ruimte
+Zicht
+Comfort
+Betaalbaar
+Sportief met mijn configuratie, ik moet zeggen dat ik hem standaard totaal niet mooi vind. (te hoog op de poten)
+Stoelen Dynamic Pack zitten echt heerlijk
-1.6 blok gaat met normaal verkeer redelijk mee. Maar wil je echt een keer goed door trekken dan zit er weinig leven in.
-Veel O3 op de weg, tja haha niks aan te doen, maar allemaal niet zo mooi als die van mij
-Sensoren zijn erg nerveus, tijdens het file rijden slaat ie soms al aan.
Eerlijk is eerlijk als ik geen gezin had met 2 kinderen en een hond zou ik nooit een O3 hebben gekocht. Maar de ruimte is wel echt heerlijk met kinderen en een sportieve hobby waar ik de ruimte nodig heb.