BlueMotion!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hetzer

Forumguru
Vanaf deze maand staat de (Polo) BlueMotion in de showroom. En het mooie is: hij is niet duurder dan de 1.4 TDI waar hij van is afgeleid, wat betekent dat hij een vanafprijs van € 19.725 heeft. De BlueMotion is relatief gezien zelfs iets goedkoper dan de gewone 1.4 TDI, want in tegenstelling tot dat model is hij standaard voorzien van eerdergenoemde lichtmetalen wielen en een boordcomputer. PON wil er dit jaar nog 100 gaan slijten, volgend jaar moeten dat er 150 worden. En dat moet gaan lukken, want waarom zou je eigenlijk een gewone Polo 1.4 TDI nemen als die even duur is als de BlueMotion? Het concept van deze auto heeft beslist toekomst: een lager brandstofverbruik, zonder dat je daar comfort voor moet inleveren of een hoge meerprijs moeten worden neergeteld. En het mooiste moet nog komen, VAG is van plan om op termijn ook van andere BlueMotion-versies op de markt te gaan brengen. En niet alleen bij Volkswagen , maar ook bij Skoda en Seat!!!

Mij lijkt het in ieder geval wel wat zo'n zuinige Polo of Fabia-2 BlueMotion.
Aangezien de Roomster 1.4 TDI toch te duur is voor mij, zie ik in deze BlueMotion wel een goede vervanger voor mijn zuinige SDI
471.gif

Bijlagen

• 38657-vw-blue-motion.jpg
    38657-vw-blue-motion.jpg
    22,4 KB · Weergaven: 42

Jpoers

Lid
inderdaad een mooi techniek.

Maar alleen die grill, oef wat is die lelijk.
Dat is ook echt het enige minpuntje.

Hetzer

Forumguru
Aan de gril moet je inderdaad wat wennen, maar het motortje loopt 3.9 liter( gecombineer) met een "normale" rijstijl, met een beetje moeite kan hij met gemak onder de 3 liter komen, en dat maakt voor mij veel goed
xyxthumbs.gif

zelfs die gril
grin.gif

Bijlagen

• 38660-902955.jpg
    38660-902955.jpg
    30,8 KB · Weergaven: 19
Heel aardig, maar.... waarom moeten er zo veel uitroeptekens achter dat BlueMotion? Zo speciaal en baanbrekend is die auto ook weer niet.

Dat ze bij VAG goed nadenken over brandstofverbruik is zeker positief.

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Toink</font><hr />

Heel aardig, maar.... waarom moeten er zo veel uitroeptekens achter dat BlueMotion? Zo speciaal en baanbrekend is die auto ook weer niet.

[/ QUOTE ]

Mee eens. Daarbij: het is niet eens Skoda nieuws...

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Toink</font><hr />

[/ QUOTE ]

Mee eens. Daarbij: het is niet eens Skoda nieuws...

[/ QUOTE ]

toch wel ,zoals al boven aangegeven ,komen OOK deze motoren terug in de Skoda modellen, en dat is niet alleen goed voor het milieu ,maar ook voor ONZE portemennee
24.gif

AGTon

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

grill is te vervangen toch??
grin.gif

[/ QUOTE ]

Maar dan is ook meteen het effect van de auto weg. Ik heb een stukje gelezen over deze auto ( waar weer ik niet meer, zal wel autoweek zijn), en de grill is zo gemaakt dat er de perfecte luchtstroom op zit.

Ga jij de grill vervangen, dan loopt hij plotseling 1 op 5
shocked.gif
grin.gif

Kijken of je het dan nog zo leuk vindt
smile.gif

Jpoers

Lid
1 op 5 is wat overdreven, maar het aangenomen verbruik van 3l/100km wordt dan niet meer gehaald.

Maar nog altijd zuiniger dan een standaard polo 1.4tdi aangezien ook onderstel en meerdere aanpassing zijn gedaan om het verbruik zo gunstig mogelijk te krijgen.

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: AGTon</font><hr />

Ga jij de grill vervangen, dan loopt hij plotseling 1 op 5

[/ QUOTE ]

Zuipt mijn diesel daarom zoveel! (rent naar de garage om de standaardgrill op te zoeken)

Matra_Murena

Actief lid
Re: BlueMotion!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Toch ben ik benieuwd wat dit zou lopen met mijn rijstijl. Ik denk dat hij de beloofde zuinige cijfers bij lange na niet zal halen. Is net zoals de Toyota Prius die Jeremy Clarkson ging testen met een gewone woon/werk rit. Liep hij opeens 1 op 15! En dat terwijl hij rustig reed en zich aan de snelheid hield.

Re: BlueMotion!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

rustig rijden schijnt trouwens ook niet altijd zo zuinig te zijn als men denkt. Ik had al eens eerder een artikel gelezen van een Scandinavisch onderzoeksteam dat ze hadden uitgevonden dat zo snel mogelijk optrekken naar de kruissnelheid zuiniger was dan accelereren à la 'rijden nieuwe stijl'. Op onderstaande link is te lezen dat een promovendus uit Nederland dit in een onderzoek enigzins bevestigd.
http://www.utwente.nl/nieuws/pers/archief/2001/cont_01-023.doc/

M.a.w. ik trap het pedaal nog maar eens diep in!
smirk.gif

Bovenaan Onderaan