Bluetooth Audio mono - Upgrade naar stereo mogelijk?

FlavioX

Forumguru
Mijn Superb uit 2009 heeft naar ik op dit forum heb terug kunnen vinden een oude Premium Carkit die alleen mono geluid ondersteunt naar de Columbus als ik Bluetooth Audio gebruik.

Is deze module te upgraden zodat ik stereo geluid krijg?
Welke module heb ik dan nodig, iets van Skoda of van een andere fabrikant?
En met welke kosten moet ik ongeveer rekening houden?

error404

Senior Member
Ik heb afgelopen week een bluetooth carkit laten inbouwen, je kan alleen de module vervangen (onder de bijrijders stoel) kost c.a. 160 euro. Maar, als je zoals je in de je andere topic aangeeft, de radio te willen wisselen door een ander merk heeft deze aanpassing geen zin, werkt alleen maar met deze Columbus.

FlavioX

Forumguru
Dat zal een overweging worden. Naast Bluetooth Audio stereo wil ik ook DAB+ en de navigatie in de Columbus is natuurlijk ook niet meer de modernste.

Happyman

Forumguru
Het zou ook kunnen zijn dat de bedrading van de bluetooth module naar de COlumbus aangepast moet worden (lees extra draden) om het stereo te krijgen.

Ik heb zelf een mobridge en vond het de moeite niet waard. Ik heb een bluetooth ontvanger via www.dx.com gekocht en die in mijn aux aansluiting gestopt. Werkt ook prima.

andrehj

Forumguru
Er worden inderdaad setjes aangeboden om de ontbrekende bedrading toe te voegen. Vraag is alleen of het met zo'n oude carkit dan wel goed werkt. De kans is groot dat je ook je carkit moet upgraden (wat zeker zin heeft, met zo'n oude carkit ga je er dan flink op voorruit, degene die je nu hebt is RSAP only, en ondersteunt dus geen Iphones, HTC's en Wifi hotspot).
Overigens zou ik niet al te veel geld in BT audio willen investeren. Bij mij functioneert het weliswaar zeer goed, maar de geluidskwaliteit van de MDI + USB-stick is veel beter, dus als ik jou was zou ik mijn geld in een MDI stoppen.

FlavioX

Forumguru
Ik heb vandaag de Columbus uit laten bouwen en een Dynavin N6 radio/navigatie in laten bouwen. Volledige geintegreerd met PDC en Climate Control op het beeldscherm, Parrot Bluetooth inclusief A2DP stereo, iGo Primo navigatie en SD en USB aansluiting. In augustus komt er ook een DAP+ module die je via het touchscreen kan bedienen.

De Columbus zet ik wel te koop op Martktplaats.

Thokozanoah

Forumguru
@Thokozanoah, jij wilde toch nog een Columbus hebben??? @FlavioX heeft er 1 voor je in de aanbieding ;)
Ja zat wel in de gedachte, had ook al een aanbieding gehad. Toch ervoor gekozen om mijn huidige Pioneer een update te geven, scheelt een hoop gedoe en kosten. Wat ik aan de Pioneer mis is de weergave van de parkeersensoren en de communicatie met de stuurwielbediening, maar daar tegenover heb ik een handsfree kit. Maar de reden voor de Columbus was de perfecte navigatie die ons fijn naar Italië heeft geleid in voorgaande jaren, ook om de files heen. Er was twijfel of mijn Pioneer dit net zo netjes zou doen, dus daarom eerst een update en dan zie ik wel verder....

• Leuk
Waarderingen: CDK

FlavioX

Forumguru
Is het mogelijk om de bestaande Bluetooth module te deactiveren? Ik krijg nu regelmatig meldingen in het MFD een melding van "User not found".

andrehj

Forumguru
Je zou ook gewoon de BT module onder de voorstoel kunnen verwijderen en dan m.b.v. VCDS deze uitcoderen uit de lijst met geïnstalleerde modules. (Maar ik weet niet of je dan ook iets in de codering van je klokkenwinkel iets moet wijzigen).

Bovenaan Onderaan