Bluetooth Carkit (Af fabriek)

SmurfForLife

Actief lid
Vorige mijn tweede Octavia besteld. Dit keer een RS met toeters en bellen erop.

Dit keer ook maar een BT carkit vauit de fabriek erbij genomen.

Wie heeft hier ervaringen mee ?

Gebruiksgemak, geluidskwaliteit e.d.

Ik ben ook erg benieuw hoe deze carkit eruit ziet.. Heb nog nergens een foto's kunnen traceren..

Wie o wie weer meer....

Ik weet bijna meer: Krijg mijn O2 met BT carkit a.s. vrijdag. Wat ik begrepen heb is dat alle carkit info via het Maxidot en/of display vd Stream/Audience/Nexus gaat en je dus eigenlijk niets extra's in de auto ziet zitten.

jurjen

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Remc0</font><hr />

Ik heb 2 weken geleden mijn RS opgehaald met een Pioneer BT carkit erin.&lt;KNIP&gt;
Ik vond de skoda radio nou niet echt mooi te noemen....

[/ QUOTE ]

Ik had meer problemen met de prijs van de Skoda-oplossing. Ik heb dezelfde Pioneer radio en dat was een lap goedkoper dan een Stream met BT functionaliteit.
Bovendien kan deze radio aan het einde van de lease weer mee, ook als de volgende auto geen Octavia is.... Ik kan 'm tot dusver van harte aanbevelen! (ook qua uiterlijk)

JinxRS

Lid
Smurf ik heb precies hetzelfde in bestelling staan (nog 2 a 3 weken) en ik ben ook erg benieuwd hoe dit in elkaar zit. (en of het werkt met een treo 650)

Ik heb 'm binnen en er zit (ietwat onverwacht) een telefoonhouder gemonteerd zoals te zien is in deze foto (niet van mij): http://hybel.de/pix/image.php?id=5047
Weet iemand of hier een PDA houdertje voor bestaat, niet qua elektriek maar alleen om het ding vast te houden. Mijn telefoon gaat toch via Bluetooth dus die hoef ik niet te zien, sterker nog, die haal ik niet eens uit mijn jaszak.

ESC

Lid
Volgens mij stond in de folder vermeld dat die houder er zou komen. Reden voor mij om geen af-fabriek te bestellen, kan ik me herinneren.

Klopt, stond ook in de folder, echter, in mijn enthousiasme niet goed opgelet. Heb er nu een Dell PDA houdertje overheen gezet wat wel aardig werkt (en niet lelijk is). Graag zou ik er een vaste houder op monteren.

Bedankt, daar was ik naar op zoek. Helaas hebben ze geen standaard adapter voor mijn PDA. Eens bij de dealer informeren of de 'hybrid-navigation' adapter universeel is, daar stond niet bij voor welke toestellen dat was. De telefoon via Bluetooth werk bij mij ook uitstekend, maar omdat het via Bluetooth is hoef ik daar geen adapter voor.

blijerijder

Nieuw lid
Ik heb enige weken zonder adapter rondgereden, nadeel is dat de de BT continu contact zoekt met de auto en dat vreet de batterij leeg.
Met de adapter wordt de batterij van de telefoon opgeladen en dat houd in dat je dus altijd bereikbaar blijft en niet speciaal je telefoon aan de oplader hoeft te leggen. maar het is maar net wat je gewend bent.

Dat probleem kan ik me voorstellen, dat hoor ik van meer mensen. Tot nu toe heb ik daar gelukkig geen last van. Nadeel is ook dat er voor mijn V3 geen adapter beschikbaar is, daarom wilde ik bluetooth (en dat werkt geweldig: telefoonboek in Maxidot etc.). Binnenkort eens kijken of ik een Brodithouder vast kan houden om te kijken of die geschikt te maken is voor de houder in de auto (liever dat dan andersom) door b.v. in de bevestigingsplaat van de brodit houder gaatjes te maken waar de palletjes van de houder in de auto in vallen.

JinxRS

Lid
@ blijerijder
Ik heb je advies opgevolgd en de adapter werkt perfect, alleen begrijp ik uit de handleiding dat er op de skoda uitvoering een PTT knop zit. en die zit er bij de cullman versie nou net weer niet op
407.gif

smg

Lid
Weet iemand wat de mogelijkheden zijn om achteraf bluetooth in te bouwen? Ik heb een werkende carkit, maar doordat ik een blackberry ben gaan gebruiken gebruik ik de carkit niet meer. Zou het mogelijk zijn de blackberry via bluetooth over de radio te laten klinken? Ik heb nu een Audience-radio.

blijerijder

Nieuw lid
JinxRS
Hebben ze je waarschijnlijk de verkeerde geleverd.
Ik heb via de dealer de Cullmann geleverd gekregen incl PTT.
of dat ik die gaat gebruiken is nog maar de vraag want die functie zit ook op het stuur en lijk me toch iets makkelijker.

willard

Nieuw lid
Hallo

Mijn vrouw heeft een nieuwe Skoda Elegance Combi Octavia, ik daardoor ook ?
Enfin er zit een mp3 stream blabla Bleutooth telefoon inbouw fabriek af in.

Tsja. De telefoon werkt prima.
Maar nu zijn we op zoek naar een houder-adapter.
Blijkt dat we een "cullmann" moeten hebben?
Nu snuffel ik in duitsland her en der wat rond en vind er een aantal.

Maar steeds als ik wil kopen (80-90€) staat er een waarschuwing bij!!!!
"past niet op VW en Skoda's fabrieks-af(in het duits)"!

Waar zijn deze adapeter te koop. Behalve bij de dealer voor 3 maal de prijs.

Iedereen groeten en veel Rij-plezier !

-------------------
Skoda Elegance combi, Stream met MP3, bluetooth handsfreekit, trekhaak en helaas zonder automaat
Cappasjino kleur

Bovenaan Onderaan