bluetooth carkit

Hallo,

Half januari komt na (veel te lang
crazy.gif
) wachten eindelijk mijn )O2 2.0TDI combi BE.
Ik heb hierin een bluetooth carkit besteld op de stream radio. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik ben met name benieuwd of je snel kunt schakelen tussen 2 toestellen op de carkit. Of is het zelfs mogelijk meerdere toestellen tegelijk contact te laten maken met de carkit??
Ik heb zelf nl zowel prive als zakelijk een telefoon welke ik via de carkit wil gebruiken.

Al vast bedankt voor jullie reacties

Mistraller

Senior Member
2 toestellen tegelijk op 1 carkit kan volgens mij met geen enkele carkit. Wisselen van toestel is meestal omslachtig, omdat je met je ene toestel de pairing moet verbreken, en dan met de andere koppelen, en dat is al rijdend niet te doen, omdat dat BT menu heel ver verstopt zat. Ik heb een parrot, maar omdat wisselen met 2 toestellen best lastig was, heb ik 1 toestel toch maar opgegeven, en bel nu zakelijk en prive met 1 toestel.

tnlmgh

Nieuw lid
ja wisselen tussen 2 toestellen is omslachting.
en bij sommige merken gsm's moet je zelfs op de gsm zelf bevestigen, dat je de pairing aan wilt gaan.

JinxRS

Lid
Hallo Rav

jij en ik hebben dus hetzelfde probleem maar met bluetooth los je dit dus helaas niet op. Ik heb de Nexus met carkit voor nokia 3210 en ik gebruik de BT voor m`n zakelijke palm treo waarvoor ik een extra houder heb in laten bouwen (ivm opladen)

Wat betreft bluetooth is de carkit altijd maar aan 1 telefoon gekoppeld. Je hoort ook een toontje als je instapt
dat de BT carkit connect of disconnect met je telefoon.
Tegelijkerheid bellen gaat dus niet ( en dat is maar goed ook ) je kan wel meerdere telefoons onafhankelijk gebruiken
(M'm vrouw heeft bv ook een BT telefoon en die werkt ook gewoon als zij rond scheurt
24.gif
)

ik ben zelf wel tevreden met m`n opstelling in de auto. De nokia zit mooi in bijgeleverde telefoonhouder van skoda en de treo in zn cradle eronder.

In mijn geval heb je op de RS geen PTT (push to talk) knop op het stuur en dus heb ik de fabriek telefoon houder voor de nokia gekocht zodat ik een voiceinterface heb naar de telefoon. Het mooie is dat dit ook werk voor de telefoons die via bluetooth gekoppeld zijn (als er geen telefoon in de houder zit ....anders gebruikt hij default die telefoon)

affijn tot zover mijn bevindingen doe er je voordeel mee en als je een plaatje van de telefoonhouders e.d. wil stuur me dan berichtje. P.s. ik heb nog een cullman adapter voor nokia liggen (zonder PTT button) mocht je intresse hebben.

Ik ben inderdaad wel benieuwd naar een foto van jouw oplossing.
Ik heb zakelijk een Nokia 6021 en prive heb ik een smartphone welke ook als navigatie systeem functioneert. Deze moet dus ook ergens bevestigd gaan worden..

Alvast bedankt in ieder geval

473.gif

Jpoers

Lid
even het feit ontkrachten dat je via bluetooth carkits niet twee verschillende types kan gebruiken.

Ik heb zelf een goedkope radio met bleutooth functie, deze pakt zowel mijn telefoon, of die van mijn vriendin. (nooit tegelijk). heb ze allebei een keer laten paren en ligt er maar net aan welke bleutooth signaal aanstaat maar het werkt gewoon.

Alleen kunnen deze niet naast elkaar worden gebruikt, aangezien bleutooth apparaten maar 1 band ondersteunen.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />
Alleen kunnen deze niet naast elkaar worden gebruikt, aangezien bleutooth apparaten maar 1 band ondersteunen.

[/ QUOTE ]

Of ze samen op de radio gepaard kunnen worden betwijfel ik ook.

Maar bleutooth ondersteunt wel degelijk meer als 1 band.

Ik kan bleutooth audio en bleutooth data tegelijk gebruiken met mijn gsm, dus bleutooth ondersteunt meer als 1 band tegelijk.

Bovenaan Onderaan