Bluetooth gsm op Nexus navi scherm?

jonjon

Nieuw lid
Hey ik ben net nieuw hier. Ik ben op zoek naar een nieuwe wagen en mijn oog is gevallen op de Skoda O2. Nu heb ik links en rechts nog wel een vraagje. Ik zou het Nexus navigatiesysteem willen en de bluetooth telefoonverbinding die skoda aanbiedt. Nu was mijn vraag indien ik de bluetooth telefoon als optie neem, dan kan ik het multi-stuur met radio en telefoon bediening gebruiken. Maar kan ik op het Nexus scherm dan overschakelen op een telefoonscherm? Zodat ik daar mijn adresboek, sms berichten, ... kan bekijken ... alsook wie er belt? En hoe kan ik bijvoorbeeld een nummer intoetsen? Loopt dit via het Nexus scherm? Ik had graag alles via het nexus scherm en het multi-stuur bediend gehad! Hebben jullie hier eventueel afbeeldingen van? Zijn jullie tevreden van Nexus systeem?
Hartelijk dank alvast!

richyk

Actief lid
Bediening gaat volledig via de Maxidot, geluid via de speakers en de Nexus wordt automatisch gemuted bij in- of uitgaand gesprek.

jonjon

Nieuw lid
ah ok hartelijk dank alvast, maar hoe kies ik dan een nieuw nummer dat niet in telefoonboek staat?

richyk

Actief lid
Dat zul je dus met je mobiel moeten doen denk ik ? Als je namelijk in je auto stapt wordt je telefoonboek automatisch geladen ! Maar misschien kun je een nieuw nummer ook wel via de Maxidot invoeren ? Vraagje voor de kenners dus...

Richyk... Bediening via maxidot?
Ik heb de Nexus met de Nokia Advanced Carkit ... ik kan mijn Maxidot niet gebruiken om pakweg de sim uit te lezen... Foute boel?

MusicMacMike

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: jonjon</font><hr />
Maar kan ik op het Nexus scherm dan overschakelen op een telefoonscherm?

[/ QUOTE ]
Nope, dat kan niet. Tenminste, als je op de knop 'TELE' drukt, kan je - mits je een gesprek voert - louter het telefoongeluid volume wijzigen.

Zodat ik daar mijn adresboek, sms berichten, ... kan bekijken ... alsook wie er belt?

[/ QUOTE ]

Nee, dat kan niet, wel op het MaxiDot display, maar daar louter telefoonnummers (lijst/gebeld/gemist/laatst gedraaid)

En hoe kan ik bijvoorbeeld een nummer intoetsen?

[/ QUOTE ]
Nee, dat kan niet.

Loopt dit via het Nexus scherm?

[/ QUOTE ]
Nope.

Ik had graag alles via het nexus scherm en het multi-stuur bediend gehad!

[/ QUOTE ]
Ik ook, maar die intergratie is er nog niet. Skoda heeft een telefoon module van derden ingebouwd. Deze werkt of via een kabel of BlueTooth. Zodra je je telefoon in de houder steekt (weet niet of dat bij BT hetzelfde gaat) leest die unit jouw telefoonnummers uit. Deze worden zeg maar in de auto opgeslagen. Je kan dan via het stuur en MaxiDot -1- de nummers oproepen uit de lijst (nummerlijst louter van de telefoon zelf, niet de SIM kaart, nb! Dus laatst gebeld; gemiste oproepen; ontvangen oproepen. Eigenlijk net zoals het in de telefoon zelf gaat) en die laten draaien. Dit werkt erg gemakkelijk.
En -2- je kan ook via voice commando's de telefoon besturen. Je druk dan op het microfoon knopje van je stuur. Het systeem reageert dan met een Blieb. Daarna spreek je je commando uit, bv. DIAL NUMBER, het systeem reageert dan met een computerized voice: 'THE NUMBER PLEASE', vervolgens roep, schreeuw of brul je (afhankelijk van het omgevingsgeluid) de getallen, pauzeert even en als de computer je nummers heeft herhaalt roep laatste het commando 'DIAL'. Je kan ook max. 50 namen opslaan en die op afroep van naam laten draaien. Het werkt niet supersnel, maar wel goed! En het is natuurlijk best geinig dat je Skoda naar je luistert...

Hebben jullie hier eventueel afbeeldingen van? Zijn jullie tevreden van Nexus systeem?
Hartelijk dank alvast!

[/ QUOTE ]

Zeer tevreden met Nexus. Er zijn een paar kleine minpuntjes, maar over de gehele linie gezien is het een fantastisch systeem!

jonjon

Nieuw lid
ah ok dit maakt me al heel wat wijzer!het ingeven van nieuwe nummers werkt dus via voice commands!Ok op zich best wel leuk natuurlijk en handig!!niks meer zitten prutsen maar alles veilig via spraak!zeker geen nadeel denk ik!enkel spijtig dat idd op het "tele"scherm enkel het volume ingesteld kan worden.als daarop ook bv alle info had gestaan had het nog mooier geweest!maar ja je kan niet alles hebben he op! btw werkt het systeem net hetzelfde op een vw passat?
En nogmaals hartelijk dank voor je hulp!

richyk

Actief lid
@greggdw, MusicMacMike heeft alles al beantwoord /forum/images/graemlins/smile.gif Ik vraag me alleen af hoe dat in de RS gaat ? Daar zit geen MF-stuur in ! Iemand met een RS die de BT-kit heeft ??

via BT werkt bij mij in ieder geval de integratie met maxidot niet... Zal vanavond es proberen of dat wel gaat als ie in de houder zit.

Offtopic: jon jon, zelf ben ik maar matig tevreden van de Nexus ... Soms erg onnauwkeurig in navigatie (kaarten Benelux 2006) in vergelijking met mijn oude TomTom Go'tje... Maar ik wou een geïntegreerd systeem om diefstal tegen te gaan. Over de Radiokwaliteit ruim tevreden.

Zo, ben zonet even vlug vijf minuutjes naar de Octy gelopen (mijn vrouw verklaarde me knetter, om half elf nog effe buiten iets testen) ...

Wanneer ik de telefoon in de houder stop, kan ik nog steeds de telefoon niet bedienen of uitlezen via Maxidot en het MF stuur... Enkel als ik de Maxidot op "Audio" zet, krijg ik de boodschap "PHONE" op mijn maxidot-scherm... Verder niks

Wat doe ik verkeerd? heb een Nokia Advanced CK7W-15S kit in combinatie met Nokia 6021 ...

</font><blockquote><font class="small">Citaat: greggdw</font><hr />

Wat doe ik verkeerd? heb een Nokia Advanced CK7W-15S kit in combinatie met Nokia 6021 ...

[/ QUOTE ]

Werkt alleen in combinatie met af-fabriek bluetooth car-kit. /forum/images/graemlins/407.gif

richyk

Actief lid
Misschien een overbodige vraag, maar heb je je contacten op je sim staan of in het telefoongeheugen ? Ze moeten in ieder geval in het telefoongeheugen staan...

jonjon

Nieuw lid
ja het is mij nu toch al heel wat meer duidelijker ... het enige dat ik niet goed begrijp is het volgende: waarom er op het nexus systeem dan een knop "tele" zit als je hier enkel maar het volume mee kan instellen?Is dit misschien een functie voor later in de toekomst, na enige upgrade? Ik vraag me dan wel af of een dergelijke ingrijpende upgrade wel mogelijk zal zijn. Wat vinden jullie ervan?

Fotopeerke, dan ben ik zwaar "gesjareld" /forum/images/graemlins/24.gif (of voor de Nederlanders onder ons: "de klos" )

Op het moment dat ik mijn wagen bestelde kon je trouwens in België geen carkit af fabriek bestellen. In nederland ging dat toen wel. De reden daarachter was mij een raadsel .(Informatie hieromtrent is geverifeerd met 2 garages en op het Autosalon ook nog met de directeur van Skoda Fleet Belgiê)

Enfin ja... geen man overboord.

Bovenaan Onderaan