Amundsen Bluetooth module werkt niet?

Meppelmug

Nieuw lid
Vandaag onze SuperB opgehaald. Hele ervaring om in deze auto te mogen rijden.
Nu wil ik de handsfree functie gebruiken maar dit werkt niet.

In de auto is een Amundsen+ systeem geïnstalleerd. Via dit forum kwam ik erachter dat er onder de bijrijdersstoel een module geplaatst moet worden om je telefoon te kunnen koppelen.
Net voordat ik een module zou bestellen bedacht ik dat ik beter even kon kijken of er toevallig een module aanwezig zou zijn.

Er is een module geïnstalleerd n.l. de 3C8035730C.

Als ik op de Amundsen+ naar de “Phone” ga kan ik alleen ontkoppelen en fabrieksinstelling kiezen. Waarbij ontkoppelen aangeeft dat er geen telefoon gevonden is en fabrieksinstelling niets veranderd.

In het zekeringenkastje zekering 18 (telefoon) gecontroleerd en geconstateerd dat er in 47 (telefoonvoorbereiding) geen zekering zit(?)

Tevens beide aansluitingen van de module losgekoppeld maar nog steeds geen verbinding maken mogelijk.

Zijn er nog opties die ik zelf kan proberen of kan ik dit beter aan de dealer overlaten?

eriktv

Forumguru
Koppelen van een nieuwe telefoon gaat in een S2 bij mijn weten enkel via de Maxidot (schermpje tussen de tellers, te bedienen via je stuurwiel). Heb je dat al geprobeerd?

Edit; zie ook de handleiding vanaf p.139. Mocht die er niet bij zitten, dan kun je hem hier downloaden: Link

Meppelmug

Nieuw lid
Dank Eriktv! Dat was de tip!

Persoonlijk vindt ik het niet erg duidelijk omschreven dat dit alleen via het stuurwiel ingesteld kan worden, waar ik verwachtte dit (ook) via het scherm van de Amundsen+ te kunnen instellen…

Maar gelukt!

eriktv

Forumguru
RTFpost hierboven voor dezelfde link @Rallye ;)

Ik vond het ook best vreemd hoe Maxidot en navi soms wel en soms niet één geheel zijn en lijken. Heeft vast met de opbouw en aansturing van de diverse systemen te maken en de beperkingen van dik tien jaar geleden. Maar goed, ik heb het zeven jaar terug één keer ingesteld en er daarna nooit meer naar hoeven kijken :D

Tees

Donateur
:ot: Heb je al 7 jaar dezelfde telefoon @eriktv ?!? Heel goed uit duurzaamheidsaspect hoor, maar de meesten houden het bij lange na niet zo lang vol :nono:

Eltjo

Forumguru
Ik heb 8 jaar deze bedrijfstelefoon gehad ! Op het laatst deed het het nog maar 5 dagen op een acculading.
Toen maar een Android gevraagd vanwege de hotspot voor mijn Android autoradio en omdat het oudje al een jaar gebarsten scherm had.
Daarvoor een 3310 die plaats moest maken vanwege ontbreken van Bluetooth voor de autoradio in de auto daarvoor.

CD5490E6-147B-4FEF-A317-A9EE033B87BE.jpeg

EdK

Forumguru
Wel @Eltjo als ik die telefoon zo bekijk dan werd jij alleen maar gebeld, want ga me niet vertellen dat je daar nog een nummer op scherm kon opzoeken.... :D

eriktv

Forumguru
Haha scherp Tees, ik heb inderdaad “al” mijn tweede telefoon in zeven jaar :D. Ik wou nooit aan de iphone totdat ik er via het werk 1 kreeg. En ik moet toegeven dat die erg lang meegaan!

Misschien had ik de pairingprocedure daarom nog scherp in mijn geheugen..

• Leuk
Waarderingen: EdK

Eltjo

Forumguru
@EdK Toen er een gat in het scherm zat was het ook snel over ja. Voor die tijd heb ik het scherm er een keer uitgewipt, e.a. ontstoft, ruitje gelijmd en met silicone er weer ingezet. Waarschijnlijk is de breuk ontstaan doordat de auto/huissleutel er in de broekzak te hard op drukte.
Het waren wel telefoons die echt een stoot konden hebben!

EdK

Forumguru
Ja met een 3210 kon je voetballen en als je uitgevoetbald was dan kon je er gewoon weer mee bellen....
Onverwoestbare bakstenen waren het, tegenwoordig moet je er een hele airbag omheen bouwen want als die één keer valt dan is die kapoet

Bovenaan Onderaan