Bluetooth module

Skoda vrienden,

zoals jullie al weten krijg ik mijn octavia 1.6 greentech 10 januari binnen , daar zit de columbus in.
volgens de papieren is de Elegance zoals ik hem heb met columbus telefoon voorbereid.

Nu kan ik een dit kopen bluetooth carkit HT-4 is dit dan gewoon inpluggen onder de passagiers stoel en klaar?
Ik heb hem 2e hands gekocht misschien heeft een van jullie hier ervaring mee?

Ik hoor het graag.

Nico vlemmings

andrehj

Forumguru
Volgens mij kan dit niet. Twee mogelijkheden:
1. Je hebt je auto besteld met carkit (is in NL meestal de premium rsap/hfp variant, weet niet helemaal zeker of dat in de Octavia ook zo is, in de S2 iig wel). Dan heb je bovengenoemde carkit dus niet nodig.
2. Je hebt je auto besteld zonder carkit. Dan heb je behalve bovenstaande module nog veel meer nodig (bekabeling, microfoon, antenne, andere knopjes op het stuur etc).

In beide gevallen heb je dus niets aan je aan te kopen carkit

P.S. Heb je em nu wel of niet al gekocht? Je posting is daar nogal vaag over...

Sorry ik zal wat duidelijker zijn,
Mijn nieuwe skoda komt 10 januari hier voor de deur te staan het is een 1,6 Greentech Elegance buisness line uitvoering met columbus.
Ik heb alleen die carkit er niet bij genomen maar hij is wel voorbereid volgens de dealer.
ik heb ook dat mulitifunctinele stuurwiel alles er op en er aan ik wilde alleen die 500 euro niet betalen om te bellen, aangezien ik van de zaak een parrot kan krijgen.
Maar het lijkt me toch mooi om dit wel te hebben dus volgens mij heb ik alleen dit kastje nodig?

Ik hoor graag nog een reactie alvast bedankt.

Nico

hemi24

Forumguru
Voor zover ik weet houdt de "voorbereiding" niet veel meer in dan dat er een stekker voor de stroomvoorziening achter het dashboardkastje ligt met een antenne aansluiting voor de (externe) GSM antenne...
Hierin zit dus GEEN microfoon en ook geen kabelboom voor het plaatsen van een unit onder de bijrijdersstoel! Stuurwiel komt ook zonder knoppen voor telefoon.

Bakkertje

Forumguru
De voorbereiding is zoals hemi aangeeft enkel een gsm antenne en een geschakelde voedingsdraad.
Mijn S2 is af fabriek geleverd met MF stuur en zonder carkit. Later is er alsnog een originele carkit ingebouwd. De stuurwiel bediening werkt dan niet. Sterker nog, bij de S2 sit er dan een ander stuurwiel in. Met een telefoon symboolteken ipv een cirkel. (kijk maar in de handleiding daar staat het in..) Ik gok dat dit bij de O2 ook zo is..

Bakkertje,

Je hebt helemaal gelijk ik heb de dealer op gebeld en die heeft het uitgezocht , hij wordt geleverd met aansluiting voor de antenne en stroom meer niet er zit dan geen kabel onder de passagiers stoel....
Het was jammer gelulkkig had ik hem nog niet gekocht , dus ik heb netjes een mail gestuurd dat de koop niet door gaat in ieder geval bedankt allemaal.

Nico

heavy

Actief lid
Dat van het rondje klopt, ik heb een MF stuur echter fabrieks af geen carkit en geen telefoon symbool ;-(

Bovenaan Onderaan