Columbus Bluetooth problem

Daane

Nieuw lid
Hallo iedereen,

Ik heb recent een nieuwe telefoon gekocht, deze kan pairen met mijn MIB columbus, alles werkt normaal. Tot het moment dat ik aan het telefoneren ben, na 5 min in gesprek valt bluetooth verbinding weg, na enkele seconden (na dat ze aan de andere kant van de lijn hebben opgehangen) herstelt bluetoothverbinding. Als de telefoon gewoon verbonden is valt de verbinding geen enkele keer weg. Belangrijk detail, telefoon is huawei p8 lite en wagen: octavia 3 modeljaar 2015 met mib columbus ( 1e generatie ). Heeft iemand zelfde ervaring? Of een oplossing

Daane

Nieuw lid
Nog niet, heb nog geen tijd gehad om langs te gaan. Misschien iemand hier die het probleem herkent of zelf heeft...

Henk Robbe

Nieuw lid
Hallo iedereen,

Ik heb recent een nieuwe telefoon gekocht, deze kan pairen met mijn MIB columbus, alles werkt normaal. Tot het moment dat ik aan het telefoneren ben, na 5 min in gesprek valt bluetooth verbinding weg, na enkele seconden (na dat ze aan de andere kant van de lijn hebben opgehangen) herstelt bluetoothverbinding. Als de telefoon gewoon verbonden is valt de verbinding geen enkele keer weg. Belangrijk detail, telefoon is huawei p8 lite en wagen: octavia 3 modeljaar 2015 met mib columbus ( 1e generatie ). Heeft iemand zelfde ervaring? Of een oplossing

Hoi Daane,

Ik herken het probleem. Deed zich voor bij één iPhone (van mijn werk). Deze laten vervangen, maar probleem bleef zich voordoen. Nu software bluetooth vervangen (te downloaden van Skoda site). Dat ging vlekkeloos en telefoons koppelen direct weer. Te kort geleden om zeker te zijn dat dit dé fix is. Duimen dat het probleem nu weg blijft.
Ben dan ook erg benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers van Columbus.

mvg Henk

Nou ik wordt er gek van ik heb van het werk een iphone 6s. Wanneer ik bel of gebeld wordt verbreekt hij de bluetooth dan moet ik alles uit en aan zetten (telefoon) en dan kan ik weer verbinding maken. Dan zegt hij (columbus) dat hij verbonden is maar als er iemand belt staat hij op telefoon luidspreker. Zeg maar gerust dat Columbus en Iphone niet samen werkt. Was overigens ook zo met mijn Oude iphone 5s. Wie weet wat de laatste versie is. De laatste versie van skoda afgehaald maar die staat er reeds op.... MAW ik weet het niet meer. Ik denk dat het probleem in de Iphone's zit want mijn vriendin heeft een Huawei P8 en die doet het perfect.

Rallye

Forumguru
Vreemd aan mijn Amundsen hangen (afwisselend, max twee tegelijk natuurlijk) een iPhone 6, SE, 5s en 4s. Geen enkel probleem.....

B.Stuurder

Forumguru
Hier aan de Columbus twee verschillende iPhone 6, beiden geen probleem, maar een Nokia Lumia 925 geeft dezelfde problemen als beschreven. Deze is nu vervangen door een Samsung S4 en dat gaat tot dusver goed. Ook nog niet erg lang, dus ik hoop dat het zo blijft. Een collega met een Passat met het duurste navigatiesysteem had hetzelfde probleem met een Lumia 925, nu heeft hij een Lumia 940 en die geeft geen problemen.

Bovenaan Onderaan