Bluetooth valt constant uit

Madkyte

Nieuw lid
Sinds een week of drie ben ik de trotse (lease) eigenaar van een Octavia Combi Greenline Businessline. Na mijn vorige O2 vijf jaar lang gehad te hebben, toch weer voor een Octavia gekozen. Ik vind het een heerlijke auto.

Toch klein vervelend puntje:
De bluetooth verbinding met mijn Samsung XCover 2 valt constant weg (waarna hij meestal na een enkele seconden tot minuten weer online komt)

Vorige week is bij de dealer de laatste firmware van het Amundsen systeem erop gezet, maar het probleem blijft bestaan.

Iemand ervaringen hiermee?

CDK

Forumguru
Ik ga er vanuit dat je in je O2 ook dezelfde telefoon gebruikte, maar dan zonder dit probleem? Dan lijkt mij eigenlijk dat de enige optie die dan overblijft is om de Bluetooth module te vervangen, kennelijk zit daar het probleem. Er van uit gaande dat je Zamzung goed is, want dat geef je min of meer aan.

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Ik zou voor de zekerheid EERST eens proberen met een totaal andere gsm en zien of het probleem zich dan ook manifesteert, dan pas zou je de BT module kunnen gaan verdenken. Maar die zit ingebouwd dus dat zou willen zeggen dat de volledige regelunit vervangen moet worden.

Madkyte

Nieuw lid
@Corné de Kluijver , de telefoon had ik pas de laatste vier maanden van mijn O2. Die kon alleen maar met een rSAP protocol babbelen. Daarvoor zou ik mijn Samsung moeten 'rooten' en dat heb ik niet gedaan. Ik had verwacht dat het in de O3 wel opgelost zou zijn. Dat rSAP heb je gelukkig in de O3 niet nodig.

andrehj

Forumguru
Ik gebruik Cyanogenmod i.c.m. rsap van android-rsap.com. Dit werkt pas stabiel (zonder wegvallende verbindingen) als ik in mijn rsap opties aankruiste dat de rsap functionaliteit de telefoon wakker moet houden. Sinds ik dit aan heb gezet werkt het geheel perfect. Heb al maanden geen wegvallende verbinding meer gehad. Misschien dat je dit verder helpt.

jalex_h

Forumguru
Heb inmiddels al diverse HTC"s en Samsungs versleten. Allen zonder rsap en nooit problemen gehad met wegvallende verbindingen. Wel eens troubles dat verbinden helemaal niet lukt. Dan gooi ik altijd de telefoon uit de carkite én de carkit uit de telefoon en koppel het hele zwikkie opnieuw.

rudolfi

Forumguru
Met de iphone 5, S4 van de vrouw en nu de nexus nooit problemen met wegvallende verbinding. Het probleem met het langzaam starten van de verbinding komt me wel bekend voor.

Bovenaan Onderaan