Bluetooth verbinding

Goedemiddag allen,

Ik heb net een nieuwe GSM gekocht (Samsung Galaxy S6 Edge) en nu krijg ik deze niet verbonden met mijn bluetooth systeem in mijn Superb.

Voorheen had ik een Iphone 4S en die maakte zonder problemen verbinding met mijn auto.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn aub?

Alvast bedankt mensies!

andrehj

Forumguru
@Pietn1988 : Helaas is mijn kristallen bol net gisteren stukgevallen, dus je zult iets meer informatie moeten geven....
Zoals:
  • Wat doe je precies?
  • Wat verschijnt er dan op de verschillende displays?
  • Welke carkit heb je (graag het exacte typenummer op de module onder de bijrijdersstoel)?
  • Welke radio of navigatie zit er in je dashboard?
  • Wat is het bouw- en modeljaar van je auto?

Hoi,
Ik zet bij mijn GSM mijn bluetooth aan en maak mijn mobiel zichtbaar voor anderen...
Op mijn GSM verschijnt men bluetooth van men wagen niet...
Ik ga via mijn boordcomputer naar zoek apparaten maar daar zegt ie ook dat er geen apparaten te vinden zijn.
Men wagen bevat een Columbus navigatie en is van BJ 2011...
carkit zal ik nog eens moeten gaan bekijken maar zit momenteel op men werk..

Alvast bedankt.

kansberg

Forumguru
Telefooninstellingen terug zetten naar fabrieksinstellingen? Dit moest ik doen toen ik de Galaxy S4 van ma femme wilde pairen met de Columbus, voorheen was de Columbus met mijn Galaxy S4 gekoppeld. Het nadeel van de Columbus is dat hij maar één mobieltje tegelijk aan kan.

Bedankt voor de info Kansberg:

Heel raar ook dat mijn oude Iphone 4S in de kast zit in onze woonkamer en dat mijn wagen nog steeds zegt dat hij gekoppeld is met mijn Iphone van het moment ik mijn contact aansteek en 3 seconden wacht...
Spookverbinding?? :( :tongue:

kansberg

Forumguru
@Pietn1988 : Dat is hier ook... als ik wegrij met de auto geeft hij steevast aan na een paar seconden dat de telefoon van mijn vrouw gekoppeld is, terwijl haar telefoon vaak bijna aan de andere kant van het huis ligt. Maar het betekend in jouw geval dat de Columbus nu (nog) de Iphone herkend en dus geen andere foon kan herkennen. Dus terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw pairen met de S6 lijkt mij de oplossing....

Spookverbinding?? :( :tongue:...Dat is wat anders, dan heb ik m'n schoonmoeder aan de lijn :bloos:

Hahaha ok die schoonmoeder spookverbinding heb ik ook soms!! geef mij dat toch maar de verbinding met de verkeerde GSM ;)
Probeer het alvast, ik laat hier nog iets weten...

andrehj

Forumguru
Telefooninstellingen terug zetten naar fabrieksinstellingen? Dit moest ik doen toen ik de Galaxy S4 van ma femme wilde pairen met de Columbus, voorheen was de Columbus met mijn Galaxy S4 gekoppeld. Het nadeel van de Columbus is dat hij maar één mobieltje tegelijk aan kan.
Huh? Ik heb ook een Columbus (en een af-fabriek carkit) en heb wel drie telefoons gepaird. Er kan er alleen maar eentje tegelijk verbinding maken, maar daarom hoef je nog niet een reset naar fabrieksinstellingen te doen als je eentje toe wilt voegen? Gewoon zorgen dat er nog ruimte is. Overigens krijg je volgens mij een melding als je meer dan drie telefoons probeert in te stellen.

andrehj

Forumguru
Misschien moet je pairen via de maxidot, en niet via de Columbus. Want zowel bij mijn oude carkit (een 3c8 035 730 B) als de nieuwe (een 3c8 035 730 D) kon ik gewoon drie toestellen pairen.
Dit staat erover in de handleiding:
MaxDrieToestellen.png

Canon-Eye

Forumguru
Er kan er alleen maar eentje tegelijk verbinding maken, maar daarom hoef je nog niet een reset naar fabrieksinstellingen te doen als je eentje toe wilt voegen
Ik zag dat ergens in een topic - weet niet meer waar**) - vanavond en vond het eerlijk gezegd ook wel raar.
Aan de andere kant, ik kijk wat dit betreft nergens meer van op...

**) Edit: zie het topic over de Swing radio.

Laatst bewerkt:

mwhite

Forumguru
ik heb 3 telefoon gekoppeld aan de columbus (niet tegelijk)
iphone, android, en EX nokia.

ik heb 1x een gehad dat het systeem niet werkte toen reset naar fabrieksinstellingen gedaan en de module onder de stoel even losgekoppeld.
sinds die tijd werkt het zonder problemen...

kansberg

Forumguru
Hoi @Pietn1988 , Ben eigenlijk benieuwd of het uiteindelijk gelukt is met de S6 Edge, voornamelijk omdat mijn betere helft dit toestel overweegt en zij eigenlijk altijd met de Superb op pad is en dus gekoppeld moet worden aan de Columbus. Haar huidige S4 werkt er prima op.

Bovenaan Onderaan