Bluetooth-verbinding

MartijnvG

Nieuw lid
Dag allemaal,

Sinds deze week beschik ik over een Rapid 1.2 TSi uit 2015 met aan boord een Amundsen met een raar verbindingsprobleem.
Ik heb daarnaast een Samsung Galaxy A71 (SM-A715F) met Android 13

Wanneer ik contact maak met de contactsleutel, maakt mijn telefoon verbinding met de bluetooth van de auto, maar enkel met de telefoniefunctie. Als ik in de Bluetooth-instellingen van mijn telefoon de audio wil activeren, lukt dat niet: het schuifje schiet steeds terug.
Als ik de bluetooth van mijn telefoon uitzet en daarna weer aan, maakt hij wél verbinding met zowel telefonie als audio.
Bijkomend heb ik twee keer gemerkt dat de auto (SKODA_BT) volledig uit mijn apparatenlijst van mijn telefoon leek verdwenen nadat ik deze had hernoemd.

De telefoon van mijn zoon (OnePlus) heeft dit probleempje niet, dus zou het aan mijn telefoon kunnen liggen; echter heb ik dit probleem enkel bij mijn eigen auto - en via mijn werk rij ik ook regelmatig in andere wagens en maakt mijn telefoon probleemloos verbinding met zowel telefonie als audio. Dus het zou ook aan de Amundsen kunnen liggen :-)

Ik deed al een reset naar de fabrieksinstellingen van de Amundsen.

Iemand ideeën?

Vriendelijke groet,
Martijn van Groningen

Okki

Donateur
Telefoon ruilen met je zoon?

Verder ben ik niet bekend dit soort problemen, maar ondanks dat: welkom hier

Pindasaus

Forumguru
Geen idee of dit werkt, maar je kan het proberen.

Op de radio: Verwijder de koppeling met jouw telefoon. Haal de auto van contact.
Op jouw telefoon: Zet bluetooth uit. Verwijder de koppeling met de radio (staat onder Instellingen - Verbonden apparaten - Opgeslagen apparaten - Alles tonen)

Koppel ze daarna opnieuw. Zet eerst de radio aan en daarna pas bluetooth op je telefoon. Zou niet uit moeten maken, maar blijkbaar werkt het dan pas volledig.

Laatst bewerkt:

MartijnvG

Nieuw lid
.....Op de radio: Verwijder de koppeling met jouw telefoon. Haal de auto van contact.
Op jouw telefoon: Zet bluetooth uit. Verwijder de koppeling met de radio (staat onder Instellingen - Verbonden apparaten - Opgeslagen apparaten - Alles tonen)

Koppel ze daarna opnieuw. Zet eerst de radio aan en daarna pas bluetooth op je telefoon. Zou niet uit moeten maken, maar blijkbaar werkt het dan pas volledig.

Dankjewel voor je suggestie, maar dit heeft het probleem niet opgelost....

Laatst bewerkt door een moderator:

Taranova88

Nieuw lid
Ik ben ook nieuw hier. Zie dat dit topic al een jaar oud is, maar vroeg me af of het probleem al opgelost is, en zo ja hoe? Ik loop tegen het zelfde probleem aan namelijk.

Taranova88

Nieuw lid
Sinds een paar dagen beschik ik over een rapid 1.2 tsi 77kw uit 2013.

Wanneer ik contact maak met de contactsleutel, maakt mijn telefoon verbinding met de bluetooth van de auto, maar enkel met de telefoniefunctie. Als ik in de Bluetooth-instellingen van mijn telefoon de audio wil activeren, lukt dat niet: het schuifje schiet steeds terug.
Als ik de bluetooth van mijn telefoon uitzet en daarna weer aan, maakt hij wél verbinding met zowel telefonie als audio. Als ik daarna het contact uitzet en weer aan is de audioverbinding weer verbroken.

Kan iemand mij helpen?

johanl

Actief lid
Heb je toevallig nog een andere telefoon om dit mee te proberen? Ik denk niet dat het aan je telefoon ligt (en weet ook niet wat te doen als het aan de auto ligt) maar kan goed zijn om dingen uit te sluiten.

Taranova88

Nieuw lid
Bedankt voor je reactie. Ik heb 3 telefoons gebruikt, bij alle 3 hetzelfde probleem. Wel allemaal een samsung maar dat moet niet uitmaken lijkt me.

Bovenaan Onderaan