Bluetooth volume

Vinz3nt

Nieuw lid
Is het Bluetooth volume van muziek vanaf mijn telefoon hoger te zetten?
Volume van de telefoon zelf staat op max maar ik moet nog steeds regelmatig het volume maximaal draaien. Helaas doet de installatie in de Octacia hetzelfde als bij alle andere versterkers; de lage tonen worden weggefilterd bij hoge volumes.

Ik heb het geprobeerd met inmiddels 3 telefoons en een tablet, allemaal hetzelfde. In mijn vorige auto's kon ik de installatie niet harder zetten dan 3/4 omdat het dan gewoon te hard ging.

In de instellingen is er niks te vinden. Iemand een oplossing?

Joti

Senior Member
Wat voor telefoon heb je? Sommige telefoons geven eerst een waarschuwing over gehoorbeschadiging die je moet accorderen voordat het volume écht maximaal is.

Bakkertje

Forumguru
Ervaar je het zelfde euvel ook als je muziek afspeelt vanaf SD / USB? In dat geval gaat ie gewoon niet harder..

Rallye

Forumguru
Ik gebruik de bluetooth niet vaak voor muziek, maar dit is mij in bijna vier jaar Octi 3 nooit opgevallen...

Spector

Forumguru
Het is bij mij eigenlijk andersom, het volume van muziek via bluetooth lijkt veel harder dan via Carplay. Nu de Carplay geupdate is gebruik ik alleen dit nog als bron ( Spotify + Juke ) en heb eigenlijk ook niet kunnen vinden hoe ik het volume van de bron kan verhogen.

Vinz3nt

Nieuw lid

Yes, dat was de oplossing! Gek genoeg had ik al eens door alle instellingen gelopen maar gewoon gemist dat er een 2e pagina zit in het menu met deze audio opties. Snelheidsafhankelijke regeling scheelt ook behoorlijk, deze stond bij mij op 1. Bij lage snelheid hoor ik geen verschil maar bij hoge snelheden gaat het geluid duidelijk omhoog.

Nu kan ik weet gewoon de muziek hard zetten als ik wil zonder dat de versterker alle lage tonen eruit filtert (ik kon volume op maximaal zetten zonder enige vervorming).
Ik wilde een betere installatie in gaan bouwen, was er al voor aan het sparen maar ik heb mijn huidige auto overgenomen van een collega en kreeg vorige week bericht dat ik een nieuwe auto kan bestellen, en dat wordt uiteraard een nieuwe Octavia! Eerst maar eens kijken hoe die klinkt.

Allemaal hartelijk dank en heel goed weekend!

Vinz3nt

Nieuw lid
oké, rtfm dus :lezen::D

Tja, had ik maar een handleiding. Ik weet niet eens welk apparaat ik heb.

Overigens wel fijn dat die instelling erin zit. Bij mijn vorige auto (Renault Mégane) was het juist weer te hard t.o.v. DAB+ en die kon ik niet aanpassen.

Bovenaan Onderaan