Bluetoothmodule Columbus

Weet iemand of ik zonder problemen Bluetooth module 7P6 035 730 C kan aansluiten op mijn Columbus HW05 SW1024?
Ik zou deze graag met mijn iPhone 6 willen gebruiken.

andrehj

Forumguru
Ik zou een dergelijk oude module nu niet meer gaan installeren. Voor een dikke honderd euro koop je al het nieuwste model (de 3C8035730D), die alles ondersteunt, minder bugs heeft en bovendien (als je met rsap verbindt) ook nog een WIFI hotspot maakt.

andrehj

Forumguru
Die nieuwere module ondersteunt bijvoorbeeld het doorgeven van de id3 tags bij het afspelen van muziek via BT, zodat je tenminste kunt zien welk liedje er nu wordt afgespeeld. En volgens mij is ook de bediening verbeterd (play / pauze / next / previous via toetsen op stuur, ipv alleen via je telefoon).
Bovendien weet je nooit zeker welke telefoon je over een paar jaar hebt.
En als je dan voor een vergelijkbare prijs die functionaliteit er bij kunt hebben, hoef ik niet lang na te denken.

Ik inmiddels niet meer

@andrehj is die dikke €100,- voor zo'n nieuwe module ook inclusief kabels enzo? En maakt het nog uit hoe oud de Columbus is voor al die opties?

andrehj

Forumguru
Nee, voor een dikke 100 euro heb je enkel de losse module. Voor een versie met kabels (let op, voor de 3C8035730D heb je eigenlijk ook een antennekabel + antenne nodig) moet je zelf maar even googlen of kijken op ebay.de.

Bakkertje

Forumguru
Ik weet niet wat de laatste nieuwe versie is, maar het is inderdaad een complete set met module, kabelboompje en microfoon.
Let wel op, er zijn 2 soorten kabelsets, één plug en play versie (uit mij link) die prik je tussen de quadlock stekker van je kabelboom en de columbus. een andere kabelset is met losse draden die je zelf in de bestaande bedrading moet maken. Persoonlijk zou ik voor die eerste gaan en dus niet met je bestaande bekabeling aan de slag gaan.

@Bakkertje, Plug en play lijkt me inderdaad het makkelijkst.

@andrehj, blijft lastig met al die verschillende nummers :sterretjes: maar begin er wat meer van te snappen m.b.v. de ross-tech link.

De aanbieding van @Thokozanoah bracht mij op het idee om voor een leuk bedrag bluetooth te kunnen integreren.
vandaar dat ik specifiek vragen over de eerder genoemde module had.
Dankzij jullie hulp en omdat ik niet snel verwacht van telefoon te wisselen (iphone, geen RSAP) heb ik de knoop doorgehakt en neem de module van @Thokozanoah over.

Nu op zoek naar iemand die de module in vagcom kan aanmelden na inbouw.

Bovenaan Onderaan