Blutooth module O2

GewwiT

Lid
Afgelopen week heb ik mijn nieuwe O2 GL BL opgehaald (foto's volgen nog :D

Nu heeft de dealer hier achteraf een BT carkit ingebouwd en dit zal een originele skoda carkit zijn met exact dezelfde functionaliteit als de af fabriek carkit (en dezelfde prijs)....

Maar ik mis een heleboel opties op mijn maxidot die ik wel in mijn vorige O2 GL BL had.... Ik kan geen user kiezen zonder een toestel eerst uit te zetten, externe SIM modus werkt niet, SMSjes komen niet in beeld, etc...

Heeft iemand een idee wat voor module hier is ingebouwd? waarschijnlijk eentje zonder RSAP, o.i.d. Ik ben niet echt te spreken over dit type carkit :mad:

nomad

Senior Member
Is het niet gewoon handiger de dealer te vragen wat ie EXACT heeft ingebouwd in plaats van ons te laten raden ?

Fabia II Sport

Actief lid
Hoop dat de dealer een Fiscon heeft ingebouwd en vergeten is om hem te activeren .... kan je hem wel bedienen via de radio ?

hemi24

Forumguru
Of het is de versie onder de rSAP? De GSMII... Als je telefoon niet in externe SIM-modus gaat...

GewwiT

Lid
Inmiddels heb ik contact gehad met de dealer, het blijkt inderdaad een uitgekleed model BT carkit te zijn, zonder rSAP, zeer waarschijnlijk die van Harman Becker die alleen het handsfree protocol ondersteunt, ik kan hem derhalve ook niet bedienen via de radio.

IMG_2631.JPG

Morgenochtend ga ik langs de dealer en hebben ze toegezegd een originele rSAP carkit in te bouwen :aangenaam:

Aangezien ik geen iPhone heb was ik niet tevreden over de beperkte mogelijkheden van deze carkit en is de rSAP carkit voor mij een stuk prettiger. :laugh:

GewwiT

Lid
Inmiddels is de nieuwe module geplaatst (Novero?) en alles werkt naar behoren.

Het enige vreemde is dat ik tijdens het rijden continu GSM ontvangst verlies, ieder gesprek wordt na een minuut of wat afgebroken, de Bluetooth verbinding blijft prima werken, maar het netwerk valt steeds weg, zowel met een KPN als met een Vodafone toestel....

Is dit een bekend probleem van de RSAP carkit?

hemi24

Forumguru
Is dit een bekend probleem van de RSAP carkit?

Dit is mijn af-fabriek rSAP-unit volkomen vreemd...
Zoals je het hebt omschreven klinkt het haast als een time-out fout.

Nog een paar keer naar de dealer en het financieel voordeel t.o.v. origineel is bijna verdampt ;)

Ik herken je problemen bij mijn af-fabriek rSAP-unit ook niet.
Dus helaas, je zou weer terug moeten naar de dealer ben ik bang.

Succes

GewwiT

Lid
Ben inmiddels bij de dealer geweest, de rSAP carkit die ze hadden geplaatst is normaal gesproken op de antenne van de auto aangesloten, ze hadden er nu een losse antenne ingeprikt.

Tijdelijk is de oude carkit teruggeplaatst, zodat ik in ieder geval weer kan bellen... er schijnt een nieuw type carkit van VAG aan te komen, zodra deze er is kijken ze of die geschikt is... Anders gaan ze de rSAP carkit volledig aansluiten op de antenne van de auto....

Wordt dus vervolgd....:koffie:

Rallye

Forumguru
de rSAP carkit die ze hadden geplaatst is normaal gesproken op de antenne van de auto aangesloten, ze hadden er nu een losse antenne ingeprikt.

Op de een of andere manier klinkt dat niet erg professioneel. Iets op onorthodoxe wijze aansluiten en het vervolgens niet fatsoenlijk testen.... Wel eerlijk dat ze dat je dan wel vertellen.

Inderdaad, wat een dealer. Wel de prijs van de orginele rSAP-BT module betalen en het dan moeten stellen met een gelapte oplossing.
Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn rSAP-BT module. Werkt perfect, ik heb echter 3 min-puntjes:
1) SMS-jes die aankomen tijdens het autorijden komen niet op mijn telefoon (niet echt handig, ook niet als ik ze vanuit de auto met de optie "copy" zou kopieren)
2) Ingeven telefoonnummers is niet echt makkelijk
3) Voor het opzoeken van een contact uit je contactpersonenlijst moet je altijd door de hele lijst heen scrollen

Verder is de carkit perfect.

hemi24

Forumguru
Punt 1 van de binnenkomende SMS is herkenbaar;
Punt 2 en 3 zijn de mensen die de carkit hebben in combinatie met een Columbus vreemd. Lang leve de touchscreen! :)

De genoemde dealer knoeit er in ieder geval lekker mee om!

Dank voor je snelle reactie.
Ik heb (zoals jullie wel opgemerkt hebben) een Amundsen navigatie en die gaat helaas niet via het touch-screen.

GewwiT

Lid
Weet iemand toevallig wanneer de nieuwe carkit van VW uitkomt?
De dealer wist het me niet precies te vertellen en hier op het Forum lees ik er ook wel posts over, maar naar mijn weten zijn er nog geen mensen die hem al hebben.....

rcFred

Senior Member
Mijn dealer kon die al bestellen zei hij. Over 6000km moet m`n auto voor de eerste beurt en dan komt er gelijk zo`n mObridge in met Amundsen ipv de JVC KW-NT1.

Mijn m0bridge is vorige week besteld en ik verwacht 'm deze week eigelijk nog in de auto... ervaringen zal ik posten! (icm Amundsen, maxidot en stuurwielbediening)

Bovenaan Onderaan