Ik heb vorige week twee dagen zo'n 330e mogen testen en zal mijn bevindingen hier eens met jullie delen. Allereerst moet ik zeggen dat de kwaliteitsbeleving van ongekende klasse is, alles in en om de auto is van een dusdanig kwaliteit (qua uitstraling) dat het je een gevoel geeft dat het een mensenleven meegaat. Overigens is een en ander ook afhankelijk van de uitvoering, ik heb ook 'instap' inlays van het interieur gezien die aanzienlijk minder van dergelijke gevoelens oproepen. De (sport) stoelen van dit exemplaar zijn erg goed, geven steun waar ik het nodig heb en doen je terugdenken aan de tijd van de BMW E30, betere stoelen heb ik zelf nooit meegemaakt.
Als je in de auto stapt heb je het gevoel dat je 'm aantrekt, alles is geënt op de bestuurder en het maken van veel (snelle) kilometers, knoppen waar je ze verwacht, stil interieur en een beresterke motor (naar mijn maatstaven). Een supersnelle 8 traps automaat met, in dit exemplaar, flippers aan het stuur, LED verlichting en een van de mooiere sturen (onderdeel van M-Performance pakket) die ook ik weer in mijn leven heb gezien. Het rijden is een bijzondere ervaring, de motoren zijn goed op elkaar ingespeeld en vullen elkaar aan waar mogelijk, dit gebeurd vrijwel ongemerkt. Ik was danig onder de indruk van deze motor(en). Het onderstel lijkt geen grenzen te kennen en is i.c.m. achterwielaandrijving (en sport + modus) ronduit fantastisch.
Viel er ook wat tegen dan? Zeker! De kofferruimte is van een Suzuki GX100 klasse (zoek maar op),bijzonder onhandig. En alles kost (veel) geld extra bij BMW. Navigatie is mooi, maar om 'm zo slim te krijgen als in mijn Skoda (hoe hard mag je hier eigenlijk?) moet je weer bijbetalen, jammer. En aflegruimte in het interieur is ook tot een minimum beperkt.
Deze auto is zeker een overweging waard wanneer je nog zo lang mogelijk van de 15% regeling wil profiteren in de bijtelling. Hij is niet goedkoop maar geeft veel, heel veel rijplezier.
Alles gute !
Miez