BMW M4 Cabrio

BobTheFish

Actief lid
@sitechris mooi verslag man, leuk en duidelijk door een echte petrolhead geschreven!

@ertromp, heb een cabrio met stoffen- en één met stalen dak gehad.
Stoffenkap vind ik persoonlijk mooier, maar een stalen dak is gewoon veel praktischer.
Voor mij alleen nog een cabrio met een stoffendak in de toekomst wanneer we een garage hebben.
 

sitechris

Donateur
Ik ben zelf wel fan van stalen klapdaken. Ik vind een stoffen dak wat minder mooi ogen en ik vind het vandalismegevoeliger. Zeker in de Randstad.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Fraai verslag Chris :thumbsup: Volgens mij de eerste keer dat je een commerciele verwijzing plaatst naar degene die de auto beschikbaar heeft gesteld voor de test.
 

CDK

Forumguru
Leuk stukje weer @sitechris en ja het is een heel mooie machine, maar zelf zou ik me niet laten verleiden om er 1 aan te schaffen, ik ben meer van de grote bakken die rechtuit hard gaan ;)
 

Cordoba

Forumguru
Mooi verhaal Chris. Deze M3 presteert naar mijn idee maar ietsje beter(op papier) dan een Golfje GTI uit die tijd, of zit ik fout?
 

Joske

Forumguru
Recent ook in de allereerste BMW M3 gereden. De E30 serie uit 1986.

http://driveaholic.nl/rijtest-bmw-e30-m3-1986/
Chris, volgens mij zit er een klein foutje in je voor de rest zeer leuke review..

Je stelt eerst:

Volbloed sportmotor
De eerste generatie BMW M3 is vooralsnog de enige M3 die is voorzien van een viercilinder. De 2.3 liter atmosferische viercilinder is af fabriek goed voor een vermogen rond de 200 pk en 230 nm.


Later spreek je van:

De 2.5 liter viercilinder is absoluut M-waardig en in Nederland heb je aan 200 pk meer dan genoeg.

Volgens mij heeft de E30 M3 een 2.3 S14-motor aan boord en geen 2.5. :)
 
Super wagen lijkt me dat om in te rijden .

De volgende een 190 2.3 16V ???
Iets minder pk , ook sportbak , ook heerlijk om in te rijden ( hier heb ik wel is ingereden )
 
E

Ex-lid 2926

Ik heb het geld niet en het zal er ook wel nooit komen in die hoeveelheid, maar als........ , dan nam ik de M4 Coupé. Wil ik een cabrio, dan is een 320 krachtig genoeg om genoeglijk open rijdend van het landschap te genieten.

Een mooi geschreven verslag met goede foto's.
 
Bovenaan Onderaan