boardcomputer nederlandstalig.

Landrovertje

Nieuw lid
Beste skoda rijders,

Vorig jaar een yeti gekocht en de boardcumputer is engelstalig.

Nu heb ik vande week mijn nieuwe bedrijfswagen opgehaald een VW caddy met uiteraard de zelfde boardcomputer alleen is deze nederlandstalig.

Is er voor de skoda ook een nederlandstalige versie ???

Groetjes Peter

djmshell

Senior Member
onze faab werd afgeleverd (Aug 2011) met duitstaige maxidot en er werd bijgezegd dat dat niet te veranderen was. eenmaal thuis ben ik alles in gaan stellen zo ik het wilde en kon ook gewoon maxidot op nederlands zetten.

Mijn Superb is van 2011, maar daar kan ik hem volgens mij niet in het Nederlands instellen. Hoezo kun jij dat wel andrehj?

jalex_h

Forumguru
Sommige carkits (oa Cartronic) ondersteunen geen Nederlands. In dat geval kan de maxidot niet op het Nederlands ingesteld worden.

Gegroet,

@jalex_h
Bij mij is alles af-fabriek, van skoda zelf. Weet niet wat er dan in zit? Neem aan dat alles wat af-fabriek ingebouwd wordt hetzelfde is en er dan geen verschillen tussen de boordcomputers bestaan.

SweetRevenge

Actief lid
Mijn Superb van 2011 kan het ook niet. De Columbus kan ik wel in het nederlands zetten, het maxidot niet. Ook de spraakherkenning werkt niet in het nederlands.
Als ik het goed begrepen heb moet je daar een SW update voor doen, dan kan het weer wel.

CharlesTucker

Forumguru
Zou dat dan een wijziging met ingang van modeljaar 2012 zijn? Mijn Octavia is geleverd begin juli 2011, maar is wel modeljaar 2012. Ik kan voor de boordcomputer/maxidot probleemloos kiezen uit een flink lijstje talen, waaronder in ieder geval Nederlands en Engels. Bij aflevering stond hij ingesteld op Nederlands. Columbus heb ik er niet in zitten.

Die van mij is van juni, denk ook net nog het oude modeljaar. SW update voor de columbus voor spraakherkenning is overigens een Firmware update...redelijk eenvoudig:) Die van mij is intussen met spraak te besturen en met de laatste kaarten :)

Benno

Lid
Mijn Yeti is van 11-2011, bij de Maxidot en Admunsen is nederlands gewoon in te stellen, het is wel modeljaar 2012, ik denk dat ze toen begonnen zijn met nederlands.

andrehj

Forumguru
Mijn Superb is van 2011, maar daar kan ik hem volgens mij niet in het Nederlands instellen. Hoezo kun jij dat wel andrehj?
Zoals elders al in deze thread genoemd: Mijn Superb is weliswaar van 2011, maar wel MJ2012. Dit zal het verschil wel zijn.

Bovenaan Onderaan