Bochten verlichting

Heb nu een maand een Skoda Octavia 1.4 2012.
Nu heeft de auto 2 weekjes stil gestaan ivm vakantie en na het starten gaf hij aan dat de bochtenverlichting niet goed werkt. Terwijl dat daarvoor goed werkte. Ben bij de dealer geweest en deze kan hem met de computer niet meer vinden de codes zijn er gewoon uit/ weg. Moet terug komen ze moeten alles verder en dieper uitzoeken ( kosten meer tijd en is garantie) dus geen probleem. Maar ik was benieuwd of er hier mensen meer ervaring mee hebben. Het voeld raar dat er spontaan wat veranderd is.

Beun12

Forumguru
Dat de dealer problemen heeft met het instellen van de bochtenverlichting is mij niet nieuw, het verschil is dat het bij mij blijkbaar nog nooit geactiveerd was.

ertromp

Forumguru
Ik neem aan dat je een Elegance uitvoering hebt?
Het kan zijn dat er een spanningsdip is geweest. Daar kun je vreemde storingen van krijgen over de Can-bus
Wel vreemd idd dat de garage geen storing meer kan lezen. Is de storing bij een Skoda dealer gelezen?

Rallye

Forumguru
Heb je alleen een melding over de bochtenverlichting, of is er ook iets mee aan de hand?

Ertrop. Ja ben bij de Skoda dealer terug geweest en zij vertelde dat er een aantal codes weg zijn. En dit dus verder moeten uitzoeken vandaar dat ik een nieuwe afspraak heb gemaakt. Maar blijf het vreemd vinden. Auto werkt perfect en staat 2 weken stil en dan spontaan deze storingen.

ertromp

Forumguru
Nog voor de duidelijkheid:
Bedoel je het meedraaien van de Xenon lampen in bochten het zogenaamde AFS of heb je problemen met de mistlampen die ook kunnen aanlichten in bochten?

ertromp

Forumguru
Ertrop. Ja ben bij de Skoda dealer terug geweest en zij vertelde dat er een aantal codes weg zijn. En dit dus verder moeten uitzoeken vandaar dat ik een nieuwe afspraak heb gemaakt. Maar blijf het vreemd vinden. Auto werkt perfect en staat 2 weken stil en dan spontaan deze storingen.
Die codes waar de garage het over heeft bedoel je foutcodes of coderingen in modules? :pieker:

Joske

Forumguru
Als het de meedraaiende xenonverlichting is, is de auto recent verlaagd? Als de hoogteregeling beschadigd is geraakt werkt de AFS ook niet meer.

Bovenaan Onderaan