Bochtverlichting

Spinal

Forumguru
Ik heb een O2 FL Businessline Elegance en via het maxidot scherm kan ik bochtverlichting in of uitschakelen. Als ik het inschakel dan werkt het vervolgens niet, als ik het stuur verdraai brand het desbetreffende mistlicht niet en via de knipperlichten werkt het ook niet. Hoe krijg ik het werkend? Als het in het maxidot scherm staat dan zou het toch geactiveerd moeten zijn?

Zwapp

Forumguru
Heb je dit geprobeerd met ontstoken dimlichten?
De bochtverlichting werkt overdag als dagrijverlichting, bij donker als de dimlichten aan zijn werken deze lampen als bochtverlichting...

Spinal

Forumguru
Ik heb aparte dagrijverlichting en mistlicht lampen. De mistlichten gaan toch aan met bochtverlichting? Ik heb het met dimlicht aan geprobeerd zowel stilstaand als langzaam rijdend terwijl iemand buiten keek of er iets ging branden. Dit was niet het geval

Zwapp

Forumguru
Klopt wat je zegt, de mistlichten moeten aangaan, mijn fout...

Zou niet weten wat je verder kunt doen dan in de computer kijken wat er niet goed staat...

Ze gaan ook aan als je stil staat, bij mij in ieder geval...

Spinal

Forumguru
Met VCDS heb ik het wel werkend gekregen. Dan werkt de bochtverlichting icm de knipperlichten (of het ook werkt met een stuur uitslag heb ik niet getest) alleen uitzetten via het maxidot menu werkt dan niet, dus dat hele menu is vrij nutteloos

Zwapp

Forumguru
Das vaag, bij mij is het precies andersom, wel geactiveerd maar niets in het menu... heb dan wel een prefacelift.

Spinal

Forumguru
Net nog even gekeken, de bochtverlichting werkt ook door een stuur uitslag te maken. Ik heb alles nog eens gedeactiveerd en geactiveerd maar via het maxidot scherm kan ik het nog steeds niet in- of uitschakelen, helaas

ertromp

Forumguru
Er vanuit gaande dat je xenonlampen hebt: De bochtverlichting dient voor het verlichten van bochten door het meedraaien van de koplampen met xenonlicht (dinlichten). Deze functie wordt bij een snelheid
vanaf 10 km/uur actief. Dat is het zogenaamde AFS systeem. Dat heeft dus niets te maken met de "corner" lights die in dezelfde behuizing als de mistlampen zitten

Spinal

Forumguru
Ik heb inderdaad xenon verlichting. Dus in het maxidot menu bedoelen ze met de bochtverluchting (die ik aan en uit kan zetten) het meedraaien van de koplampen in een bocht? Dat maakt het een stuk duidelijker :thumbsup:

Zwapp

Forumguru
Ah das duidelijk ja! AFS zit zeker alleen van de prefacelift? Aangezien ik wel xenon heb maar niet de instelling in het maxidot?

Spinal

Forumguru
Maar zijn de cornerlights in te stellen dat het alleen via een stuur uitslag werkt en niet via de knipperlichten? Als ik ergens stil sta met de knipperlichten aan hoeft van mij niet constant één mistlamp aan te staan

ertromp

Forumguru
Dat is standaard niet afzonderlijk in te stellen maar wellicht via VCP wel.
Zo had ik op mijn O2 FL de achterlichten bijgeschakeld bij de DRL wat alleen maar met VCP kan omdat je dan in de "lege" byte 18 allerlei combinaties van lichtinstellingen kunt maken.
Kijk ook eens je handleiding er op na want die heb ik zo niet meer bij de hand

Bovenaan Onderaan